Ik heb een probleem met vlekjes op mijn nieuw inox bestek. Hoe komt dit en voornamelijk hoe los ik dat op? het zijn geen roestvlekken.

ik heb een nieuw inox bestek gekocht van " goede "dure" kwaliteit". Na het eerste gebruik , s anderendaags gewassen met de hand en grijze vlekken die ik niet van dat bestek afkreeg. Ander bestek gekregen van de winkel, gisteren weer eerste keer gebruikt en zoals ze me in de winkel verzekerden het bestek mag in de afwasmachine. Maar helaas toen ik vanochtend het bestek uit de vaatwasser haalde terug een waas en vlekjes hier en daar op dat bestek. Ik heb een oud inox bestek van meer dan 30 jaar voor dagelijks gebruik en dat geeft geen krimp ... Dit peperdure nieuwe , allemaal vlekken. Nu zeggen ze in de winkel dat ik moet opletten met er ander materiaal bij te steken dat niet roestvrij zou zijn ... Ik begrijp het niet , de eerste keer enkel het bestek in het afwaswater , de tweede keer enkel dat nieuw bestek , en borden in de vaatwasser en niets anders van metaal. Het kan toch niet dat ik als ik dat bestek wil gebruiken ik , direct na het eten dat onmiddelijk moet afwassen en afdrogen. Of dat ik als ik het in de afwasmachine leg ik ze direct als dat programma afgelopen is ik ze er direct moet uithalen ( dan moet ik s nachts opstaan ), om te voorkomen dat er overal vlekken op zitten. Ik heb geen zilveren bestek gekocht voor het vele werk van poetsen en nu heb ik zo 'n miserie met een inox bestek. Graag jullie tips en advies . En hoelang is de garantie op zo' n bestek en kun je in dit geval je geld terugeisen of heb je geen poot om op te staan?

11 jaar geleden
1.9K
doralien
11 jaar geleden
@carscho
ik heb het bestek terug naar de winkel gedaan en na veel aandringen mijn geld teruggekregen. Ik ben door het vele zoeken op internet wel wijzer geworden. Er zijn verschillende soorten van rvs. En tevens heb ik me laten vertellen dat er ook bij de duurdere modellen er kostenbesparend gewerkt word en er een dunnere laag op die bestekken gelegd word zodat je vroeg of laat of bij dan direct last hebt van die vlekken ,of je ht nu met de hand afwast of in het afwasmachine maakt niet veel uit ... De klant echter zit er wel mee, veel betalen voor een mindere kwaliteit , kijk ook even op onderstaande link aan wat je allemaal moet denken of doen http://www.eternum.com/fr/technologie/l-acier-inoxydable . De bedenking ik koop een rvs bestek en t is gemakkelijk in onderhoud lijkt niet op te gaan als je dat allemaal leest. Ik denk dat ik nu maar verder blijf sparen voor een mooi zilver bestek , dat je met een simpele truck van oma mooi krijgt en houd. En zal wel effen verder doen met mijn rvs bestek van een kleine 25 jaar oud , oud ja, maar stukken beter van kwaliteit , dat heeft op al die jaren geen krimp,vlekje gegeven . Dus je ziet veranderen is niet altijd verbeteren , in mijn geval zou het betekend hebben elk mesje, vorkje etc met de hand afwassen en de vlekjes die je er zo niet afkreeg met speciaal rvs produkt van degrennne polieren......
Ik wens je heel veel succes toe met je bestek en hoop echt dat jij dit ook niet meemaakt , leuk is het niet ....

Het beste antwoord

je kunt zeker terug naar de winkel met je klacht, je moet de winkel wel de kans geven, het probleem op te lossen, dus dat kan zijn, door weer een nieuw bestek te krijgen of je geld terug, laat je niet afschepen, dit hoort lang mee te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is toch een fout in het bestek en is de winkel hier aansprakelijk voor volgens mij.
Doch ik wil even meegeven dat ik nooit meer mijn bestek in de vaatwasser stop maar met de hand afwas omdat er lelijke vlekjes op komen die nooit meer te verwijderen zijn.Dit is wel na vele afwas beurten gekomen en zeker niet na enkele keren.Ook niet alles krijgt vlekjes, hangt ervan af uit welk materiaal dit vervaardigd is, er is trouwens ook verschil in inox.
Zeker bij een duur bestek mag zo iets zeker niet gebeuren.