Wie kan mij helpen om een middel tegen schimmel in keuken achter kastjes en in slaapkamer weg te krijgen?

Een muur aan 2 zijden is beschimmeld nu.
Heb het al vanaf dat ik hier ben komen wonen (augustus 2002), die schimmel in huis.
Was eerst op de vloer van de slaapkamer.
na een jaar terug (wegens omstandigheden ben ik er achter gekomen dat het er weer was.)
Weer schoongemaakt.
ongeveer 5 jaar daar weer na weer de vloer er onder, schoongemaakt,
Het zijl was zo vuil dat het weg moest.
Vloer geegaliseerd
Nu iets meer als 1,5 jaar is het op de muur van de slaapkamer terug gekomen, ook aan de andere kant in de keuken.

Dus wie weet Raad?

Ik heb de volgende vraag door gelezen, maar hier kan ik met sommige antwoorden niet goed uit de voeten want ik woon op de zelfde vloer. Mij maakt het niet uit of het gemisch is.

Hoe kan ik zonder chemische troep schimmel en aanslag verwijderen uit een badkamer zonder raam?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (4)

Behandel de muren/vloeren met een schimmelwerende coating. Kijk maar eens op deze website van de specialist, en laat je in de bouwmarkt niet met een goedkoop merk badkamer witsel of zoiets afschepen, want die werken allemaal maar erg tijdelijk.
http://www.inducoat.nl/default.asp?cntId=1&sc=true
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eerst eens achter de *oorzaak* van de schimmelvorming te komen.

Heb je last van doorslaand vocht van buitenaf, bijvoorbeeld door een slechte muur, of slechte dakpannen, of simpelweg lekkage?

Heb je last van doorslaand/neerslaand vocht van binnenuit? Kan het een lekkende waterleiding zijn, een lekkende afvoer?

Is de muur koud, zodat alle vocht dat een huishouden normaal gesproken produceert, juist op die muur neerslaat?

Eerst de oorzaak kennen, dan pas kun je iets doen. Om te beginnen de oorzaak weghalen. Vervolgens schoonmaken, schimmelwerend middel erop, schimmelonderdrukkende verf, afwerken.

Toegevoegd na 54 seconden:
Nog wat mogelijke zoekrichtingen:

Ventileer je voldoende?

Doe je aan indirecte verwarming? Sommige mensen doen dat nog, die willen de slaapkamer niet te warm maar ook niet te koud. Ze zetten de verwarming in de slaapkamer uit, in de rest van het huis aan, en houden de slaapkamerdeur op een kier. Zo wordt de slaapkamer heel fijn een klein beetje warm.

Da's prachtig, maar: de warme lucht uit het huis komt in contact met de net iets koudere muren en plafond van de slaapkamer. Het vocht zal dus bij voorkeur in de slaapkamer neerslaan. Daar krijg je dan schimmel van.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets aan toe te voegen.
(scheelt mij een hoop typewerk, Cyrofiel! :-) )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad: oorzaak zoeken, oorzaak opheffen, ventileren en stoken en je bent er vanaf. beste antwoord!
Met HG schimmel, vocht en weerplekkenreiniger.
Te koop bij de (betere) drogist en ook sommige supermarkten verkopen het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad zou ik eerst achter de oorzaak willen komen en dan met HG vocht en schimmelvlekken spray het verwijderen, als je de oorzaak niet aanpakt komt het helaas steeds weer terug