Als je een t-shirt een paar keer wast lopen de naden van de zijkant soms schuin weg naar binnen ipv netjes recht te blijven. Hoe kan dit?

Het irriteert en staat niet netjes als de zijnaden van je t-shirt opeens een stuk verschoven zijn en steeds schuiner gaan lopen. Ik hang mijn natte shirts altijd netjes met de naden op elkaar te drogen dus daar zal het niet aan liggen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (3)

Dat komt doordat de stof niet recht van draad is. Is in de fabriek niet goed gedaan. Dat is vaak zo met goedkope shirts. Bij een duur T-shirt zou je kunnen proberen er mee terug te gaan naar de winkel, want dan mag dat eigenlijk gewoon niet gebeuren.
De v-tjes van de gebreide stof lopen dan dus niet van boven naar beneden, maar schuin.
Het enige wat je kunt doen is het zoveel mogelijk recht trekken, maar het komt eigenlijk niet meer goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, shirts die minder dan 10 euro kosten hebben dit eigenlijk standaard.
Dat noem je een 'draaipijp', het komt ook wel voor in broeken. Inderdaad een productiefout. Je kunt er niks aan doen, alleen terug gaan naar de winkel en een ander shirt vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De stof voor goedkoop textiel wordt veelal op grote stapels op maat gesneden. Door die grote stapels loopt het snijmes gemakkelijk schuin weg. Of de lagen worden niet netjes gestapeld. Twee redenen waardoor de stukken stof niet netjes in de weefrichting gesneden kunnen zijn. Dat levert nog wel een aardig stukje textiel op voor de verkoop maar door krimp en andere veranderingen van de structuur van de stof in de was en tijdens gebruik kun je asymmetrische verdraaiingen in het kledingstuk krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt !
Door die grote stapels die in 1 keer gesneden worden ,
heb je ook vaak verschil in de maten van je shirts .....