Hoe haal je vetvlekken van bv. chips uit teakhout?

Er is chips op de boot gevallen, op het teakhout. Het schijnt heel moeilijk te zijn dit netjes weg te krijgen, weet iemand tips/de oplossing? De andere gelijkende vragen hebben mij geen nuttig antwoord opgeleverd, de vlekken werden slechts iets lichter, en na herhaling gebeurde er niets meer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Met warmwater en afwasmiddel of als dat niet lukt met water en azijn. Al de rest is te agressief en zal uw beschermlaag beschadigd, zeker St-Marc is te krachtig voor dit doel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met st Marc, verkrijgbaar bij de bouwmarkt, moet het lukken, wel na het reinigen goed het hout laten drogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook wat maizena er op strooien en dit drie dagen in laten trekken,hierna stofzuigen.
De maizena neemt het vet op dus grote kans dat het dan weg is.