Hoeveel mr. muscle gootsteenontstopper is genoeg?

M'n doucheputje is verstopt aan 't raken. Op de fles staat dat je de hele fles (500 ml.) moet leeg kiepen, is dat misschien niet wat veel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U moet tijdig uw afvoer ontstoppen maar dan zonder dat gevaarlijke spul. U hebt lang zwart haar lijkt mij
en dan valt er wel eens wat los haar uit onder het douchen. Zeker geen hele fles leeggooien. HEEEEEL slecht voor uw longen. Douche iedere dag goed schoon houden.

Het beste antwoord

Beginnen met een beetje en dit tot de verstopping weg is.
Hoe minder hoe beter, oa voor het milieu !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus omdat je ook het milieu laat meewegen.

Andere antwoorden (3)

Ik ben van mening dat je beter het putdekseltje er af kan schroeven en met een gebogen stuk metaal (metalen kleerhanger b.v.) je putje kan uitbaggeren. Alle lange haren komen dan mee en kunnen niet elders een verstopping veroorzaken. Wil je toch chemische producten gebruiken dan zal je je aan de voorgeschreven hoeveelheid moeten houden. In jouw geval dus 500 CC conform de gebruiksaanwijzing.

Toegevoegd na 4 minuten:
Uit milieuoverweging vind ik dat (veel) te veel maar om effect te krijgen garantie te waarborgen schrijft de fabrikant dit voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad steeds een beetje tot die ontstopt is.
volgens mijn loodgieter is het slecht spul. Het vreet niet alleen de verstopping op maar tast ook de leiding aan. Binnenkant wordt ruw, waardoor je grotere kans op nieuwe verstopping hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een andere mogelijkheid is (als de verstopping is opgelost) om eens in de twee maanden een kopje soda in de afvoerputjes te doen en daarop een volle waterkoker heet water. Zo klaar en geen verstoppingen meer