Hoe kan ik groene vlekken (van bladeren) uit een spijkerbroek halen?

ik ben gister in de bosjes gevallen met mijn lichtkleurige spijkerbroek. hierna heb ik mijn broek in de was gedaan en ik hoopt dat de vlekken eruit zouden gaan maar dit is niet gebeurd. dus nu mijn vraag hoe moet ik deze vlekken er uit halen? het zijn een beetje groenige vlekken (van een blad dat je open schuurt en dan uitwrijft

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Insmeren met wat shampoo en een paa uur in laten trekken, daarna weer wassen, helpt meestal wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je hebt diverse middeltjes hiervoor in de supermarkt: ossengalzeep, Shout, Oxy, etc. Ik gebruik meestal een mix van deze: shout erop spuiten en dan de korreltjes van Oxy erover heen. Even laten intrekken en dan in de wasmachine. Ook heb je bij de kruidvat en supermarkt van die flesjes voor diverse vlekken, zo heb je er ook een voor grasvlekken. Deze middeltjes zijn wat agresiever dan de eerste middeltjes. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je dit wel kunt vergelijken met grasvlekken dus probeer onderstaande eens.

Grasvlekken kunnen hardnekkig zijn. U mag ze nooit meteen behandelen met water. Dan gaat de vlek er niet meer uit. Het is beter om verdunde ammonia of citroensap op de vlek aan te brengen, voordat u de kleding op een zo hoog mogelijke temperatuur wast.

Tegen oudere grasvlekken helpt een beproefd huismiddeltje: week de vlek eerst in zure melk en spoel na met verse melk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grasvlekken kunnen hardnekkig zijn. Gebruik nooit water bij grasvlekken. Grasvlekken kun je meteen behandelen met bijvoorbeeld citroensap.

Je kunt grasvlekken verwijderen door een oplossing te maken van Vanish Oxi Action Poeder en water. Breng deze oplossing rechtstreeks aan op de grasvlekken.

Laat Vanish Oxi Action Poeder 5 minuten inwerken op de grasvlekken. Was het kledingstuk met de grasvlekken zoals voorgeschreven.

Toegevoegd na 45 seconden:
http://www.vanish.nl/oplossingen-om-vlekken-te-verwijderen/vlekken-in-en-om-het-huis/grasvlekken/?gclid=CLP9mI_LyLACFYt-fAodQl6KXQ