Bestaan er wc's waarin geen remsporen kunnen ontstaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon borstelen, schilt een hoop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leg er eerst een wc papiertje in als je het nog zo lang kunt ophouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lekker buiten zitten, is het goei weer voor nu :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@vdijken Het zogenaamde vlotje bouwen http://www.youtube.com/watch?v=BaUjLdiFPpE 6:40
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als extra tip: nooit schuurmiddel (Cif etc.) gebruiken om de wc schoon te maken. Hiermee maak je het oppervlak enigszins ruw en op ruwer materiaal hecht de poep beter dan op glad materiaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet te lang blijven zitten, maar na de grote boodschap gelijk doorspoelen :) en wat vaker schoonmaken, werkt vaak wel...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een gemiddeld urinoir zitten doorgaans ook geen remsporen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het mikt dan ook verrekte lastig als je daarin wilt poepen, Hippo.

Het beste antwoord

Ja die bestaan, zag ik in een programma over de japanse wc industrie. Het was een programma op discovery waarin 2 industrieel vormgevers op zoek waren naar verbeteringen in produkten voor dagelijks gebruik. Kan helaas geen link vinden en ik weet niet meer hoe het heet. Wel gevonden; een coating die je op je glas en keramiek kunt spuiten. Volgens de verkopers werkt het ook in de wcpot, zie bron
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, ik zou voor deze kiezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahahahha +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+! :-)))))))))))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Haha,ik moest hier ook gelijk aan denken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die hadden we vroeger ook en gingen we "de beer ringen" dwz de ton moest worden geleegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HAHAHA nou liever een remspoor dan een splinter in mijn kont hoor!! +1
Neem een diepspoeler in plaats van de in Nederland gebruikelijke vlakspoelers. Daarbij valt de ontlasting meteen in het water waardoor de kans op aanslag een stuk kleiner is. Nadeel is dat je een nat achterwerk kunt krijgen en dat het observeren van je productie voor gezondheidsdoeleinden moeilijker is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zo'n w.c. pot,maar het ligt er ook aan hoe de ontlasting is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, het ligt vooral aan de consistentie van de ontlasting. Met name zetmeel levert een plakkerige ontlasting op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm het resultaat valt toch tegen Keesvi. Wij hebben beide modellen in huis en het valt me op dat als er remsporen bij de diepspoeler zijn die ook niet meer wegspoelen bij nog een spoelbeurt, het water schiet er dan gewoon overheen. Bij de vlakspoeler kan een tweede spoelbeurt al een goed resultaat hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Diepspoelers kunnen wel degelijk remsporen hebben. Ik heb vaker remsporen bij een diepspoeler dan bij een vlakspoeler. Ook zijn zulke 'plonsbakken' niet comfortabel. Van mij een min.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@euc: ik meende die tendens ook al te bespeuren, hoewel veel huizen nog met één of meerdere vlakspoelers uitgerust zullen zijn. Heb je enig idee hoe de verhouding daarvan ongeveer is?
Allen: mee eens dat een diepspoeler geen garántie is. Onder de waterlijn van vlakspoelers moet je doorgaans ook schoonmaken. Het zou heel bijzonder zijn als dat bij diepspoelers niet nodig was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
euc?? (het is de avatar, ik weet het) ;-) maar nu ik toch ff aan kom kakken...
een wc papiertje in de pot voorkomt ook remsporen.
zelfs bij stopverfachtige pritt stift poep die na het spoelen nog een zetje moet hebben om de pot te verlaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
shit, nog een euc! (foutje, sorry)
Een diepspoeler, en anders een 1 a 2 velletjes wc papier eerst in de pot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat is het ei van columbus, niet die diepspoeler, maar een "bordje" van w.c. papiervelletjes neerleggen . en hup alles blijft netjes.
gewoon een wat velletjes w.c. papier op de bodem leggen.
een "bordje"maken, en daar netjes je boodschap dumpen
Doortrekken en weg ermee.