Hoe krijg ik kringen uit leer?

Leren tas

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
21.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
* Wat voor kringen?
Van water of van iets anders???? * Wat voor leer?
Geverfd en zo ja hoe?
Of ongeverfd?

Het beste antwoord

Reinig de tas met HG dieptereiniger voor leer, laat de tas een half uurtje drogen en behandel de tas daarna met 4 in 1 voor leer, ook van HG.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoi,

Door middel van leervet (desnoods indezelfde kleur) rijkelijk op te brengen en in te laten trekken tot je tas verzadigd is moet je dit herhalen.
Daarna ervoor zorgen dat het leer van je tas nooit zonder goed in het leervet te staan blootgesteld word aan water of ander vocht wat zonder leervet bescherming openstaat om dan als'n spons te werken ook is dat niet goed voor het leer is dan dus veel te droog , word hard (kans op scheuren) , stug en kwetsbaar ! Als het vet er niet meer intrekt is je tas verzadigd en beschermd tegen (hemel ) water en ander vocht.
Eventueel (ook ideaal voor sneakers) kan je voor'n paar eurie spuitbusje blanko regenbescherming (naam = waterproof ) kopen ideaal als je niet al te vaak wil invetten,dat maakt alles onzichtbaar waterdicht niet alleen je tas dus..
Kringen moet je wat dikker insmeren maar verdwijnen uiteindelijk zeker,ook is er leervet op kleur en dat gaat nog sneller !
In alle gevallen vraagt leer altijd om onderhoud (vet) anders suckt het vocht op en dat is niet bevordelijk voor de kwaliteit,ook word je tas'n stuk zwaarder dan !

Succes ermee !

groet Simon
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
uitgummen werkt vaak t beste. meestal is zo'n gummetje voor grijze potloden al voldoende maar t hangt sterk af van t papier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vlekken in leer.

Watervlek? Ga er met een vochtige spons over en laat de vlek drogen.

Zoutvlek? Dep de vlek in een mengsel van 2 delen azijn en 1 deel water.

Inktvlek? Doe wat nagelriemremover op een doekje en wrijf de vlek zachtjes in. Laat de remover bij hardnekkige vlekken eerst een tiental minuten inwerken voor je de vlek inwrijft.

Donkere rand? Maak een papje van citroensap en wijnsteenzuur. Wrijf de vlek ermee in en neem het papje vervolgens af met een vochtige zachte doek. Eindig met schoon water.

Schimmel? Breng wat vaseline aan op de schimmelsporen. Laat het een vijftal uur intrekken, daarna mag je de vaseline uitwrijven.

Andere leren spullen:
Leren tassen, jassen, schoenen, bureau, autostoelen...? Je kan ze op dezelfde manier behandelen als je meubels. Dus eerst reinig je de leren spullen met een vochtige doek waarmee je even over vochtinbrengende zeep gaat. Daarna droog je het. Af en toe kan je de spullen behandelen met een speciaal onderhoudsproduct voor leer.

Voor alle zekerheid test je reinigings- en onderhouds middeltjes best eerst op een onopvallende plaats!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.infotalia.com/nld/wonen/huishouden/woonkamer/woonkamer_detail.asp?id=626