Hoe krijg ik een rooster van een afzuigkap schoon? de vet druppels hangen eraan van de vorige eigenaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12K

Antwoorden (6)

Even naar de Wibra Dasty halen.
Even in spuiten afspoelen en weer brandschoon.
probeer maar het werkt echt en Dasty kost nog geen twee euro,wel de gele Dasty halen.Succes er mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stap 1: pak een grote waterdichte bak
Stap 2: gooi er kokend water in en een flinke lepel SODA
Stap 3: leg het rooster in de bak

bij ons was het vet er binnen een paar minuten helemaal vanaf.

ik gebruikte: driehoek fijne soda extra gezuiverd

http://www.supermarktaanbiedingen.com/product/driehoek-soda-fijn-extra-gezuiverd-helpt-onder-andere-bij-het-ontstoppen-van-wastafel-en-gootsteen-altijd-oplossen-in-heet-water-dosering-is-1-a-15-eetlepel-per-5-lr-water-zak-agrave-1-kg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe ze altijd gewoon in de vaatwasser. Gaat prima!
bamibal
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Zo doe ik het ook! Wel kijken of het materiaal ertegen kan. Mijn roosters zijn van metaal, dus dan kan het. Roosters met iets stof- of viltachtigs zou ik niet in de vaatwasser doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ook en het gaat prima. Wij hebben aluminium roosters.
Doe het rooster in een vuilniszak alvorens je het rooster zeer ruim met ammoniak hebt ingesmeerd.
Doe de zak dicht en laat deze een dag of een nacht staan.
De volgende dag dan is het vuil los geweekt en kun je met enige druk het vuil er makkelijker afkrijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe dat altijd in het bad, heet water met een flinke scheut afwasproduct, een half uurtje laten weken en dan met een schuurborsteltje proper maken, werkt altijd.
Tenzij u een vaatwasmachine heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste wat je kunt gebruiken voor de afzuigkap is het schoonmaakmiddel St. Marc. Je kunt dit kopen in de schilderswinkel en is bedoeld voor het ontvetten van bijvoorbeeld hout om dit te schilderen. Bij mijn zusje deed de afzuigkap het gewoon niet meer. Zij heeft de St. Marc puur op de roosters gedaan en hij loopt weer als een zonnetje. Het product is niet echt goedkoop ( ongeveer 5,50 euro per liter) maar het werkt echt fantastisch. Ook voor bijvoorbeeld het ontvetten van de keuken. Het heeft ook nog een prettige dennenlucht.

Succes !!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Gamma verkoopt ook St. Marc. Zelfde werking als ammoniak alleen slaat het niet op je longen en ruikt het lekker fris. Ook goed om hout te ontvetten voor het schilderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, prima spul.
Het werkt fantastisch en het stinkt niet zo als ammoniak.