Hoe kun je watervlekken verwijderen van perspex?

Op school moesten wij voor techniek iets maken van perspex, en dat dan polijsten met brasso koperpoets. Het brasso kwam per ongeluk door de beschermfolie heen op de vlakke kant, en ik probeerde het te verwijderen met water. Later heb ik gelezen dat je het moet verwijderen met alcohol, en dat water vlekken achterlaat, wat ik dus gemerkt heb. Ik kon op internet niet vinden hoe je die vlekken wegdoet. Weet iemand het?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Probeer eens zonnebloemolie,licht insmeren daarna nachtje in laten weken.
De volgende dag afspoelen met een afwasmiddel.
Dat moet wel lukken.
Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

heb je nog een stukje over?Test eens of je het met brasso wegkrijgt, of met tandpasta. niet op je werkstuk testen he
anneliez
11 jaar geleden
Water laat normaal geen vlekken achter op perspex behalve als het niet opgedroogd werd, dan zijn het meestal kalkresten.
Opkuisen met water + antikal , goed naspoelen en dan afdrogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eens schoonmaakazijn. Je kan het zowel verdund als onverdund gebruiken.

Succes!!