Wat doe ik tegen schimmelplekken op het plafond van mijn badkamer(tje)?

Ik heb daar slechte ventilatie (geen raam wel een centraal afzuigertje)...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

De centrale afzuiger is in dit geval dus niet voldoende.
Dus zal je in ieder geval de deur open moeten laten. Wij hebben er ook last van terwijl de afzuiger de hele dag aanstaat en het raam dag en nacht openstaat.
Ik trek nu altijd na het douchen het badscherm en de tegels droog. En dit scheelt al een heleboel.
Maar alles zat al in de voegen en kitranden.

Ik heb Citin schimmelweg gekocht bij de supermarkt en werkt perfect. Het nadeel is dat je op moet passen met kleding en een badmat want dit kan verkleuren. En als je dit op het plafond spuit moet oppassen voor je ogen. Daarna goed inlaten trekken en met een vochtige doek afnemen.

Alle schimmelplekken zijn weg zelf uit de kitranden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Je moet ze gewoon om de zoveel tijd wegvegen met een sponsje. Dat gaat hat heel makkelijk en dan ziet het er weer even leuk uit. Zo doe ik dat altijd.

Toegevoegd na 17 seconden:
- hat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfde situatie als bij mij,als je een afwasbaar plafond hebt kun je het gewoon schoonmaken met een sopje en evt.een shuursponsje.Als je geen afwasbaar plafond hebt kun je het witten met speciale vochtwerende plafondverf.
Wel eerst proberen om de vlekken zo goed mogelijk te verwijderen,je zult misschien meerdere lagen moeten opbrengen om de vlekken weg te krijgen.Maar als die verf erop zit kun je het plafond gewoon schoonmaken en krijg je geen schimmelplekken meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ik dacht al dat ik weer vlug was met antwoorden!
:-)
Als je nog geen schimmel hebt maar bang bent dat je die gaat krijgen dan het plafond texen met schimmelwerende tex..
Heb je wel vlekken dan die eerst weghalen met H@G schimmelverwijderaar...daarna alsnog texen..

Wen jezelf ook aan de afzuiger nog even te laten draaien ook na het douchen en te douchen met de deur een stukje open.. Heb je een douchecabine zet die dan gelijk na het douchen open zodat de warme lucht ook direct daaruit weg kan....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jou antwoord is vollediger.+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn goed bezig!
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie reactie. ik heb hetzelfde probleem gehad en op dezelfde opgelost.. helemaal krijg ik het niet weg maar is zeker 90 procent minder geworden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een naamgenoot!
:-)
Er is een goede schimmelreiniger op de markt van HG (hagesan). Vochtplekken inspuiten en even laten inwerken waarna je ook bij een zachte ondergrond de schimmel gemakkelijk met een sponsje weg kunt vegen.
Niet over de schimmel heen proberen te verven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga iets heel vervelends zeggen: Niets.
De ventilatie is onvoldoende, en het temperatuurverschil met de bovenverdieping te groot. Als dat zo blijft, hou je het.
Met antischimmelmiddelen ben je er voor een paar maanden vanaf. Maar niet langer.
AWM
14 jaar geleden
Pak een schuursponsje beetje bleekwater erop dan een beetje deppen en weg is de schimmel het is goedkoop en snel en het werk perfect wel voorzichtig doen ivm de ogen en kleren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoasl hierboven een aantal keren gemeld is kan je schimmel die er nu zit het beste verwijderen met een speciale schimmelverwijderaar of een oplossing met bleek. Om voor meer ventilatie te zorgen kan je een rooster in de deur plaatsen waardoor de lucht beter doorstroomt. Hierdoor zou het minder snel terug moeten komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het helemaal niet mocht lukken. Toen ik in dit huis kwam zat er ook veel schimmel in de badkamer: op de muren en op het plafond. Ik heb toen hiervoor speciaal spul van HG gekocht. Een spray die je in moet lten werken en daarna afspoelen. Werkte prima. Is alleen niet goedkoop. Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben hetzelfde probleem doordat wij niet genoeg trek in de ventilatie hebben. Maar wij hebben het alleen op de muren boven de wandtegels omdat wij een kunststof plafond hebben die makkelijk is af te nemen.

Het beste is om meteen na het douchen de wanden en evt. deur van de douchecabine droog te maken, al ga je er alleen maar even met een douchetrekker overheen zodat je het meeste water al kwijt bent. Verder zoals al eerder aangegeven de deur van de douchecabine openzetten en tevens het raam. Bij het verlaten van de badkamer laten wij ook altijd de deur er nog even bij openstaan zodat de luchtstroming er goed door kan. (Volgens mij zeg ik dit zo niet goed, maar je begrijpt me wel hopenlijk).

Ook schimmelreinigers zijn hier al genoemd en ik heb toen zo'n fles van de lidl meegenomen en dat is ook echt goed spul. Nadeel is dat ze dat niet altijd hebben, maar is wel handig om te weten want dat is niet zo duur als HG en werkt net zo goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je niets aan het slechte ventilatiesysteem doet is het water naar de zee dragen. Maak je badkamerdeur iets korter of maak onder in de deur een rooster. Er zijn tegenwoordig ventilatoren die een sensor hebben en aangaan zodra er stoomvorming is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
chloor of bleekmiddel met water opspuiten daarna met een doekje weg vegen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zet ook de verwarming aan tijdens en na het douchen - warme lucht kan meer vocht opnemen en dus ook afvoeren.
je kunt eventueel ook eens overleggen met de de firma die je afzuigsysteem beheert, wie weet kunnen ze iets aan de verdeling van de zuigkracht doen.