Hoe kun je bloedkoraal sieraad reinigen?

Ik heb van mijn oma een bloedkoralen ketting georven.
Maar hoe kan ik deze schoonkrijgen?
Er zitten vooral veel stof en andere viezigheidjes aan..

Ps normaal houd ik niet van koraal ben er een beetje op tegen.. Maar het is een erfstuk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.5K

Het beste antwoord

Het is niet aan te raden om bloedkoraal zelf te reinigen er zit namelijk een soort van vet op dat zijn glans kan verliezen.
Ga er even mee naar een juwelier en vraag daar advies,
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het beste is om het collier eerst in een ultrasoonbadje te leggen zodat het vuil eruit kan trillen en hierna insmeren of sprayen met parfumvrije babyolie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb jaren geleden eens gehoord, dat je een bloedkoralen ketting gewoon moet dragen en dat deze door je eigen lichaamsvetten weer gaat glanzen. (Hoe meer de bloedkoralen glimmen hoe gezonder je bent, werdt er dan gezegd).Wellicht kun je het stof en andere viezigheidjes eerst wegblazen d.m.v. een hogedruk spuitje (juwelier b.v., heeft wel zo`n apparaat). Aangezien het een erfstuk is, zou ik adviseren, voorzichtig te zijn met schoonmaakmiddelen.