Help! Ik heb per ongeluk een half wol half acryl kledingstuk van mijn vriendin op 40 graden gewassen. Hoe erg is dit?

Is dit erg? Hoe boos zal ze straks zijn als ze thuiskomt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alvast effe wat centen opzij leggen voor een nieuwe... dan voelt ze zich vast beter :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was uiteindelijk gelukkig vrijwel niet gekrompen. Sterker nog: Hij zat zelfs iets mooier dan eerst zei ze (het was nieuw, dus nog nooit gewassen) :) Bedankt voor alle antwoorden!

Het beste antwoord

Heb je al gekeken hoe het er uitziet ??
Wol die nog net als ' vroegah' niet is voorbehandeld en in de wasmachine tot ongelofelijk kleine afmetingen kan krimpen, kom je eigenlijk bijna niet meer tegen. Bijna altijd is er wel een superwash- of andere behandeling over de wol heen gegaan, waardoor 40 graden geen enkel probleem meer hoeft te zijn.

Als het een niet al te duur truitje is en je biedt haar meteen aan samen te gaan shoppen om een nieuwe te kopen, zal ze het je vermoedelijk wel kunnen vergeven als het toch mis is gegaan.

Als het een met bloed, zweet en tranen zelfgebreide trui was van zelfgesponnen wol, zal ze je vermoedelijk wel kunnen vermoorden. Jij kent je vriendin beter dan ik.

Maar en man die uit zichzelf de was doet, verdient sowieso al een plusje, dus vermoedelijk komen jullie er samen wel uit ;-)

Kijk echter eerst effe naar de schade ; vermoedelijk valt-ie wel mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Heel erg...
Ik zou maar vast je koffer inpakken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha lol
En zij vraagt:"zomer of winterkleren?"
En hij antwoord:"geeft niet, als je maar oprot!!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahahaha hij is goed Schumi;-))
Hoe erg dit is kun je zien aan hoe erg het gekrompen of beschadigd is.

Eenmaal erg gekrompen is het niet meer terug te draaien.

Hoe boos ze straks zal zijn weet ik niet. je kunt je verontschuldiging aanbieden, meer kun je ook niet doen.
Hoe ze zal reageren kun jij misschien het best inschatten. En misschien valt het mee en is ze blij dat ze het truitje weg kan gooien....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan hoe het truitje eruit is gekomen. Misschien valt de schade mee. En als dat niet zo is dan kun je altijd je excuses aanbieden en haar een nieuw truitje kopen. Meer kun je niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik je vriendien zou zijn, zou ik er geen punt van maken. Het is maar een ding, en het is niet de moeite waard om je druk te maken om spullen. En als ik een dochter zou hebben die een kleine maat heeft, zou ik het kledingstuk aan haar overdoen (als ze het wil hebben). En anders in de kledingcontainer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij er ineens anders uitziet dan voordat je ging wassen is het misschien wel erg. 40 graden valt nog mee. Denk dat de schade nogwel meevalt
Maar een vergissing is menselijk dus zo erg is het niet.
Zet een leuk bloemetje op tafel dat doet vast al wonderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze hier écht boos over zou worden, is 't de vraag of je niet een betere vriendin verdient...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem haar mee op een dagje winkelen uit en koop voor haar een nieuw kledingstuk, dan vertel haar op dat dagje dat je precies zo´n zelfde ding vernacheld hebt, boos kan ze dan niet zijn en je hebt een heel leuk dagje samen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het HEBT gewassen, kan jij beter dan ik zien of het erg is, of dat er weinig aan mankeert.
Als je het nog aan 't wassen BENT, kan je ook de wasmachine uit zetten en 't daarna uit de was halen, en vervolgens gewoon koud wassen, als je Woolite hebt.

Maar als je zegt dat 't half wol half acryl is, dan heb je 't blijkbaar al na het wassen in je handen gehad en je resultaat gezien. Want waarom zou je anders bedenken "o, dat ene ding is half wol half acryl."

Hoe erg het is, ligt aan of je hierdoor voortaan standaard alles goed nakijkt, dan heeft 't toch echt wel wat positiefs opgeleverd.

En hoe boos ze zal zijn? Dat hangt toch echt af van hoe het kledingstuk er nu uit ziet, maar vooral van hoe je vriendin in elkaar zit.
Grappig dat mensen het over een truitje hebben, misschien is het wel een broek, of wat dan ook.

Stop het in elk geval NIET in de droger.
Want dan weet je zeker dat het krimpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het truitje verpest, misschien niet. dát kan ik vanaf hier niet zien. Maar ik kan je wel vertellen hoe ik zou reageren als ik je vriendin was.

Ongelukjes met de was gebeuren. Het is nu jou gebeurd, het is ongetwijfeld je vriendin wel eens gebeurd, en het zal je vriendin ook nog wel eens met kleding van jou gebeuren. Zelf heb ik wel eens een trommel vol witte overhemden en shirts van mijn toenmalige verloofde verpest omdat ik niet goed had nagekeken of er niet ergens nog een pen in een borstzakje zat. (En ja, we zijn nu getrouwd).

Dus als het mijn man wel eens (natuurlijk niet té vaak) gebeurt dat iets van mijn fijnwas bij de hoofdwas belandt, dan maak ik daar geen punt van. Vaak blijkt het dat toch wel te overleven. En al overleeft het dat niet: kleding gaat toch niet levenslang mee, en ongelukjes gebeuren nu eenmaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan hoeveel wasmiddel je hebt gebruikt! 9 van de 10 keer krimpt een kledingstuk met wol door het gebruik van te veel wasmiddel, NIET door de temperatuur, wat vaak onterecht gedacht wordt! 40 graden moet wol, en zeker half wol makkelijk kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En? Was ze boos?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal wel meevallen. Ik gooi zelfs alles in de droger en alles past nog :)