Hoe krijg je plakgum van een muur af?

Ik wil graag mijn slaapkamer verven, maar er zitten na al die jaren nog steeds resten plakgum (om posters op te plakken etc.) op mijn muur. Het is een muur met structuurkorrels. Iemand een idee hoe ik dit er goed af kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
28.4K

Het beste antwoord

Het moet lukken met ether of aceton, niet de nagellakremover, maar te koop bij de drogisterij, voorzichtig met een sponsje of borsteltje, gedrenkt in de ether of aceton verwijderen, wees wel voorzichtig dat je de lucht niet te veel inademt, dus een mondkapje op en de kamer goed luchten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met wasbenzine lukt het erg goed om plakresten te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pindakaas!

Toegevoegd na 17 minuten:
Pindakaas erop smeren, even (half uurtje) laten inwerken. Daarna kan je het met een spateltje of zoiets vrij eenvoudig vanaf halen.