Hoe krijg je een witte waas van een granieten vloer weg?

Wij wonen in een jaren-30 huis en hebben in de gang een granieten vloer. Deze heb ik schoon gemaakt met schoonmaakazijn maar nu slaat hij helemaal wit uit. Ik heb hem al verschillende keren met schoon water afgenomen, maar de witte waas blijft. Heeft iemand een suggestie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.9K

Het beste antwoord

Maak op de ouderwetse manier een sop van groene zeep (verkrijgbaar in pot). Zo warm als mogelijk. Schrob de gang met een luiwagen en trek hem schoon met een trekker.
Hij glimt weer als een spiegel en de grauwsluier is verdwenen.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel!

Andere antwoorden (3)

Graniet is een kalksteen soort welke aangetast wordt door zuren.
Dus ook zeker door azijn.
Je zou kunnen proberen de vloer in de was te zetten en zo de witte waas camoufleren.
Duurder maar ook mooier is de vloer weer laten polijsten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de was zetten lijkt mij niet echt goed! Alles is dan spekglad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb een aantal jaren vloeronderhoud werk gedaan.
Bestaan ook wassoorten die antislip zijn, zelfs als ze nat worden.
Dus dat is absoluut geen probleem
Graniet is een stollingsgesteente en dat wil zeggen dat het is gevormd door het ondergronds stollen van magma. (Dit in tegenstelling tot een uitvloeiingsgesteente zoals basalt dat dichtbij of aan het aardoppervlak gestold is.) Doordat graniet op diepte gestold is, hebben de mineralen bij langzame afkoeling de tijd gehad om kristallen te vormen. Als graniet wordt blootgesteld aan zeer hoge drukken en temperaturen, verandert het in gneis, een metamorf gesteente.
HG heeft een middel om de grauwsluier te verwijderen, je kunt ook onderstaande link bekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groene zeep die je zelf opklopt dus geen kant en klare fles