Als je nagellak per ongeluk in het tapijt zit, spuit er dan flink wat parfum op met alcohol erin. Laat het een minuutje inwerken, dep het daarna even.

Als je nagellak vlekken hebt, moet je er deodorant met alcohol er op spuiten. Even deppen, (niet wrijven dan wordt de vlek groter), en weg is de vlek.

Met Aceton kan het ook:
Pak een nagellak remover met aceton erbij en verwijder de nagellak vlek in zijn geheel. Zorg ervoor dat je direct na het verwijderen de plek nog even grondig reinigt met lauw water. Dit is om de nagellak remover te verwijderen uit het tapijt, omdat dit vlekken kan achterlaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met aceton (geen nagellak remover, want dat bevat olie), te koop bij de drogist. Deppen met een doekje aceton en droogdeppen met een schone doek of keukenpapier. Herhalen, herhalen enz totdat de vlek bijna verdwenen is. Pas op! Dampen zijn giftig en aceton is HEEL brandbaar. Dus b.v.k. in de open lucht gebruiken of anders heel goed ventileren met ramen tegen elkaar open gezet. En dan inademing zoveel mogelijk vermijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raar maar waar, met een parfum op alcohol basis moet die klus lukken. Veel succes.
Heb eens op internet gezocht en vond hetzelfde, zie bijlage.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ook goed helpt om deze vlekken uit een kleed te verwijderen is spiritus!

Toegevoegd na 4 minuten:
Is het kleed gemaakt van gevoelig en/of synthetische materiaal dan is aceton niet geschikt.

Meer lezen: http://www.poetsadvies.nl/vlekkengids/n/nagellak#ixzz1pBtpeBl