Hoe krijg je het beste ingedroogde verfvlekken van vloerbedekking en een tegelvloer af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
27.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is latexverf van de Hema maar ik weet niet of de verf op waterbasis is. Die lettertjes zijn zo klein dat ik ze zelfs met mijn leesbril niet goed kan ontcijferen. Ik zal morgen eens bij daglicht kijken want ik heb nu onvoldoende licht.

Het beste antwoord

Verfvlekken in de vloerbedekking kunnen gemakkelijk te verwijderen zijn met ovenreiniger.
Een fles Thinner en een oude doek kan ook leiden tot een schoon resultaat. Probeer eerst voorzichtig op een klein stukje tapijt in hoeverre de verf oplost en verwijderd word…Let op: Thinner kan de kleur van het tapijt aantasten. Als dit alles goed gaat en de vlek niet al te groot is kun je zelf met thinner de vlek behandelen. Hierbij moet je wel geduld hebben. Wanneer je de vlek met thinner behandeld hebt kun je dit altijd nog met een tapijtreiniger behandelen voor de laatste puntjes op de i.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij schilderwerk de ruiten of tegelwerk dun insmeren met groenezeep, verfspatten zijn nu na drogen van de verf zo weg te wrijven.
De zeep met water en zeem verwijderen en alles is schoon.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms lukt het thinner, maar ik wil waarschuwen voor de extreme ontvlambaarheid en de schadelijke dampen! Dus heel goed ventileren en niet inademen. Ook huidcontact vermijden (vinyl handschoenen aan doen) want je huid is doorlatend! Zo werken zalfjes en crèmes immers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tegelvloer is al vlekvrij. Nu nog de ovenreiniger kopen. Die had ik toch nodig dus daar ga ik de vloerbedekking mee proberen schoon te maken.

Andere antwoorden (1)

Uit eigen ervaring weet ik hoe lastig die vlekken zijn. Ik heb echter een aantal wondermiddeltjes ontdekt die goed werken.
Je kunt een simpele oven reiniger gebruiken of ossengal zeep. Eerst kleine beetjes aanbrengen op de vlekken en eventueel verdunnen met wat water.
Dit werkt heel goed tegen verf op terpentine basis. Verf op waterbasis is makkelijk te verwijderen met een aantal babylotiondoekjes (tegelvloer) of je maakt een schuimpapje van wat oxipoeder en brengt dit aan op de vlek (vloerbedekking).
Goed laten inwerken en dan met een schone droge handdoek in de vlek wrijven. Daarna met een andere schone handdoek en een bakje schoon water het oxischuim verwijderen en goed laten drogen/ Sucses ermee!!!