wat kan er fout gaan als ik nieuwe kleding in de wasmachine was op 40 graden?

kan ik nieuwe kleding (zwart) in de wasmachine wassen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Als je nieuwe zwarte kleding in de wasmachine wast,
dan kan die afgeven op andere dingen die je
ook in die wasmachine doet.

Heb je alleen zwart en doe je alleen heel donkere dingen in die wasmachine, dan kan er niet veel mis gaan.

Als je nieuwe dingen wilt wassen, alleen omdat ze nieuw zijn dan zou ik adviseren om dat op 30 graden
te doen en een verkort wasprogramma.

Gaat het om een enkel t-shirt, was dat dan even
op de hand.
Kun je ook eens zien hoeveel kleurstof er van zo'n nieuw kledingstuk af komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er gaat niks fout als je alleen zwart in de wasmachine doet. Dan kan het trouwens ook best op 30 graden of zelfs kouder, als het schone nieuwe kleding is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er in het wasvoorschift staat dat je het op 40 graden mag wassen is er niets aan de hand. Twijfel je of staat er niets in de kledingstukken, was de kleding dan voor de zekerheid op 30 graden. Binnenstebuiten stropen en je kan er een scheutje azijn bij doen voor het kleurbehoud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is precies wat ik wou antwoorden! ik heb dit namelijk van mijn moeder geleerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook ;-)
En het werkt perfect.
het kan gaan krimpen en kleur verliezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaaaaa, dat kan. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krimpen bij die temperatuur?
Lijkt me zeldzaam..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het KAN inderdaad krimpen en ook kleur verliezen.
Voor alleen zwart heb je speciale wasmiddelen.
Als je pech heb kan er ook weleens een naad krom trekken, maar daarmee kun je terug naar de winkel.