Hoe krijg je wit weer wit?

Ik draag een witte fleece. Hiervan wordt de kreeg enzo rapper vuil. Ik krijg het in de wasmachine niet wit, ondanks alle toevoegingen die wit beloven. De was draait ook op 60°.

Toegevoegd na 25 seconden:
kreeg = kraag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

het enige wat ik ken wat wit op een veilige manier weer heel erg wit krijgt is Vanish White. bleekmiddel maakt iets wel even wit, maar beschadigd de vezels ook en vergeelt ze op den duur. daarbij komt dat 100% synthetisch is, dus dan moet je oppassen met chloorbleekmiddel.
wel grappig dat ik nu rechts van het schermpje ineens een 'vanish' plaatje zie. maar ik sta erachter, het werkt het allerbest! Vanish, de witte pot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je zou kunnen proberen je kraag in te smeren met shampoo, en dat een half uurtje in laten trekken.
Ik deed dat met witte uniformbloesjes altijd, en dat werkte goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bij mij (bijna) altijd werkt is insmeren met afwasmiddel; bij voorkeur met citroen. Een paar uur laten intrekken en dan wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
los een kunstgebitbruistablet op in een half kopje warm water, giet het nog bruisende spul op het vuil en dep of wrijf voorzichtig schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb meerdere kledingstukken die volledig wit waren laten weken in bleek. Na een paar uur gewoon wassen in de wasmachine....super wit :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag je hiervoor "dikke bleek" of javel gebruiken of is dat te sterk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf dikke bleek gebruikt. Heeft bij mij een nacht in een emmer gestaan (ik was vergeten dat de emmer er nog stond). Kleren zien er weer prima uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zou je best van tevoren testen, soms wordt je wasgoed geel van bleek, of blauw.
Voeg eens een pakje bakpoeder (in bakpoeder zit een bleekmiddel: bicarbonaat) bij het wassen in de wasmachine. Zo krijg je de kraag weer helemaal mooi wit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bleekmiddel is erg gevaarlijk. Ik heb nog nergens gelezen dat je het bleekmiddel sterk moet verdunnen en dat je na korte tijd je kledingstuk goed moet spoelen. Als je het te lang in de bleek laat staan, dan vallen straks de gaten er in en dat wil je toch niet. Het is verstandig om het shirt niet zo lang te dragen totdat de kraag vuil is, maar het eerder in de was te gooien. Of draag er iets onder, zodat de kraag langer schoon blijft. Als je het shirt in de was gooit, meteen de kraag nat maken met witte shampoo, zodat het ergste vuil los kan weken. Biotex vlekkendepper kan ook of anders ossengalzeep. Doe bij je wasmiddel voor de witte was een zakje blauwsel, Vroeger werd dat gebruikt om de lakens witter te maken. Wit met een zweempje blauw lijkt veel wit dan alleen maar wit. Echt waar ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reckitt Blauw!