Hoe kan ik loden gewichten van mijn klok poetsen?

Ze zien er erg dof uit. Ik wil ze laten glanzen. Ik heb het geprobeerd om met koperpoetsmiddel maar ik had geen resultaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (3)

1.je kunt het borstelen met een zachte "koperborstel"een borstel met koperen draadjes zoals staalborstel stalen draadjes heeft.
2.kruipolie opdoen ,enkele uren laten inwerken,en afpoetsen.
3.tandenborstel met zeep wil ook wel eens helpen.

zelf vind ik het resultaat met de koperen borstel het mooist glanzen.
succes ermee.
12 jaar geleden
Dit heb ik van een belgisch forum geplukt, mogelijk is het wat.
Hoi, torongo. ben nu ik wat meer tijd heb regelmatig op internet, en zoek dan gericht naar oplossingen op vragen van forumleden, die me natuurlijk zelf ook intrigeren!
Zo kom ik regelmatig tegen dat bij verontreinigd lood wd40 (Kijk op wikipedia = een soort Kruipolie) erop spuiten en daarna een paar uur staan laten goed zou werken. Dan spoelen onder warm water en 90% van het vuil zou er dan zo afspoelen
Ook vaker tegengekomen dat borstelen met een (al dan niet oude) tandenborstel en zeep zou helpen. Ook hier goed afspoelen.
Lijken me beide toch wat vriendelijker dan het paardemiddel in mijn vorige berichtje

Toegevoegd na 53 minuten:
WD-40 is een merknaam van een wereldwijd verkrijgbare waterverdrijvende spray die in 1953 werd ontwikkeld door Norm Larsen, oprichter van de Rocket Chemical Company, San Diego, Californië. Oorspronkelijk werd het gebruikt om corrosie tegen te gaan; in latere instantie werd het voor vele andere toepassingen gebruikt. De spray bestaat uit een samenstelling van verschillende koolwaterstoffen.

WD-40 staat voor "Water Displacement - 40th Attempt", verwijzende naar Larsens 40e poging om een succesvolle formule te vinden voor zijn anti-corrosie middel

Je krijgt het wel schoner, maar glanzen zal het waarschijnlijk nooit meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denkelijk zit er een lak laagje op,maak ze goed schoon
en lak ze met blanke lak voor metaal.
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Burgos.Dit antwoord had ik ook gegeven maar is door de mod. verwijderd. Ik heb het nu maar bij de reacties geplaatst. Inderdaad zal er een schel-laklaag op kunnen zitten. Dat was in de jaren 30 gewoon, weet ik vanuit mijn vak. Vreemd dat dit antwoord niet gezien werd als antwoord op de vraag.
Blij dat jij er ook zo over denkt. Plus.
burgos
12 jaar geleden
Dank je wel,