Heeft het zin om iedere keer na het douchen de tegels af te doen met een wisser?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Om kalkaanslag grotendeels te voorkomen? JA, het scheelt aanzienlijk!

Toegevoegd na 6 minuten:
Het scheelt ook een hoop wat schimmel betreft. Hoe eerder het vocht weg is, hoe beter. Het water wat je handmatig wegwist, hoeft dan niet meer te verdampen en je bent dus eerder van het vocht af.

Zie de link voor een topic waarin hierover wordt gesproken. Wellicht geeft dit nog meer ideeën over het nut van afdrogen van de douche. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik droog altijd naar het douchen even alles af, Ik gebruik daarvoor mijn handdoek. Die gaat daarna toch in de was. Het kost maar een paar minuutjes en je douchehoek/cabine blijft als nieuw. Geen last van kalk etc. UIteindelijk scheelt het je een hoop werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere keer, na elke douche, je handdoek in de was?
Zo.
Je woont zeker nog thuis en je moeder doet die was wel voor je?
Ja dat scheelt zéker. Helemaal als je om de dag (ofzo) een spray met badkamerreiniger gebruikt. Gewoon na het douchen even sprayen en dan het trekkertje gebruiken. Ik heb zelf zo'n ding in de douche cabine staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat heeft geen zin.

Ik doe het nooit. Daar heb ik geen zin in.

Maar ik ken wel mensen die het wel doen.
Die vinden dat dat zin heeft.
En die hebben er dus ook zin in.

Dus als ik ergens douche waar zo'n wissertje hangt
dan gebruik ik dat wel.
Niet omdat het zin heeft, of omdat ik er zin in heb,
maar ik heb ook geen zin in gedoe met die mensen,
dus heb ik wel zin om hen een plezier te doen.

PS:
Die zin bepaal je dus helemaal zelf.
Misschien als je in een omgeving woont met heel kalkrijk water.....
Maak dan de afweging: iedere keer wissen of een keer in de zoveel tijd poetsen.