stadsverwarming en geen gasketel.wel een afzuig installatie voor de afzuigkap,badkamer,wc moet die ook net als een ketel schoon gemaakt worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, geen ervaring mee.

Het beste antwoord

Als je een Mechanische ventilatie box in je woning hebt die alleen de lucht in de woning wegzuigt is er weinig onderhoud uit te voeren. Wat je kan doen is de motorunit eruit te halen en de schoepen schoonmaken (na een aantal jaar gaat hier stof en vet opzitten). Ook kun je de roosters uit het plafond of muur halen en deze schoonmaken (let op dat je de standen het zelfde laat staan). Als laatste kun je de kanalen nog schoonmaken maar dat is wel een behoorlijke klus. Je kunt dit natuurlijk ook laten doen een een onderhoudsbedrijf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ha, die Gas9180;

Ik heb een centraal ventialatiesysteem in mijn huis en daarvan hoef ik eigenlijk alleen de sensor af en toe schoon te blazen. Maar als ook de afzuigkap in je keuken op het systeem is aangesloten zul je daar toch geregeld de roosters van moeten reinigen.

Toegevoegd na 38 seconden:
GasT9180 dus, sorry....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bedoeling is dat kookvet in roosters van je afzuigkap blijft hangen. Die zul je geregeld schoon moeten maken.
Voor de rest valt er weinig te doen. Op het dak staat een ventilator die redelijk onderhoudsvrij is. En als daar wat aan moet gebeuren, kun je dat beter aan de vakman overlaten.
AWM