hoe krijg ik verbrande gluhwein uit mijn kook pannetje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor materiaal is het kookpannetje?

Antwoorden (7)

Soda werkt misschien wel. Of sowieso iets laten weken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er natuurlijk aan van wat voor materiaal je pannetje is.
Als het aluminium is, dan geen soda er in doen.

* Water er in. Scheut Biotex er in, of soda, of waspoeder, of afwasmiddel, of een vaatwastablet: even laten koken.
Of een nacht laten weken met een sopje.

Keukenzout en azijn worden ook genoemd.

http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=koken&label=Aangebakken%20pan

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze is ook heel makkelijk en heel goedkoop
en dus altijd te proberen:

Voor een aangebrande pan schoon te krijgen een makkelijk middeltje. Pan op het vuur met een aardappelschil erin en een laagje water. een poosje op het vuur en je pan is zo weer schoon!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water met een schepje soda er in laten koken. Mag best even borrelen. Daarna kun je met een brillo-sponsje de rest vrij eenvoudig verwijderen.
Geldt trouwens voor alle aangebrande producten, niet alleen gluhwein.

Toegevoegd na 54 seconden:
(Is de pan niet van RVS maar van aluminium, dan kun je in plaats van soda beter alleen water of wat water met zout gebruiken. Soda tast het aluminium aan as je het er te lang in laat zitten. )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij hardnekkige aanslag gebruik ik een afwasblokje. Pannetje op het vuur en laten koken met het afwasblokje. Werkt altijd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bref voor in de oven werkt altijd :) x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schenk oude of nieuwe thee in een aangebrande pan, laat een half uurtje staan en je borstelt de pan zo schoon.

Toegevoegd na 11 seconden:
http://www.huishoudplaza.nl/Tips/art/1381/aangebrande-pan-schoonmaken

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kan ook glorix bleekwater met een beetje water erbij in de pan doen, een paar minuten laten doorkoken en voila de pan is weer als nieuw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 nachtje in de biotex laten weken.
Is weer super schoon.