Wat is het verschil tussen dunne en dikke bleek?

In het schap van de supermarkt staat bij de schoonmaakartikelen dunne maar ook dikke bleek. Wat is het verschil hiertussen? Is het alleen de dikte (de een dik en geconcentreerd en de ander dun en waterig) of is er een ander verschil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
50.9K

Het beste antwoord

Yep, alleen de dikte. Dikke bleek wordt verondersteld wat langzamer langs de wand van de pot te glijden, zodat het beter / langer zijn werk kan doen. En eerlijk is eerlijk, dat werkt ook wel aardig. Dunne bleek stroomt er als water langs, en dat is onvoldoende tijd om het vuil los of schoon te weken.

Toegevoegd na 15 minuten:
Dunne bleek is ook niet zozeer voor het toilet schoonmaken ; dat is meer om - in water opgelost - mee schoon te maken (vloeren, oppervlakken) of kleding te bleken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Viel me al op dat dunne bleek goedkoper is dan de dikke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze manier gebruik ik het inderdaad ook.

Andere antwoorden (2)

Het verschil is de viscositeit van het product.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de dikke bleek hecht beter aan bijv de toiletpot en werkt dus beter en langer op opervlakten de dunne bleek gebruik je om iets te bleken of te dweilen bijvoorbeeld