Hoe krijg ik waterverf uit een leren stoel?

Kleinkinderen aan het spelen met waterverf en deze zijn nogal speels en nu op een creme leren stoel een blauw vlekje midden op de rugleuning.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

volgens mij kan dat gewoon met een sopje,even een druppel dreft er op en afvegen maar.werkt dit niet mischien een beetje terpetine?

Toegevoegd na 35 seconden:
terpetine op een doek doen dan he niet puur op de stoel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waterverf verwijder je doorgaans met water, maar als het echt in het leer is getrokken heb je een dieptereiniger voor leder nodig van bijvoorbeeld HG. Daarna wel nabehandelen met leercreme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn wondermiddelen te koop om vlekken te verwijderen, dus ook waterverf. Deze zijn ook te koop bij het kruidvat, maar eerst proberen op een neutraal stukje waar je het niet ziet. En anders even navraag doen bij een lederwinkel. Niet met een schuurspons bewerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schoenenpoets..cremekleurig dan wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een vochtige spons en wat vloeibare groene zeep afnemen, met een schone doek droogdeppen.