Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijgt een schoonmaker de douche haarvrij?

In het hotel waar ik nu zit, maakt een vakkracht elke dag mijn douche schoon. Het valt me op dat ik nooit haren aantref in de door haar schoongemaakte douchecabine.

In andere hotels merk ik dat ook: de douche is altijd perfect haarvrij.

Als ik thuis zelf mijn douche schoonmaak, lijkt de douche na het schoonmaken haarvrij te zijn. Maar als ik dan een uurtje later nog eens kijk, vind ik meestal toch één of twee haren in de douchecabine.

Hoe komt het dat een professionele schoonmaker de douche wel haarvrij krijgt, en ik bijna nooit? Hebben ze daar bepaalde trucs voor?

12 jaar geleden
678
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat doe ik zelf ook. Zie ik nog een haar, dan haal ik die weg. Dan kijk ik nog eens heel goed, en zie ik niets meer. Kom ik een uurtje later terug, dan ligt er toch ineens een haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken geen speciale trucs, als prof. schoonmaakster. Begin bij een douche altijd met het putje met een droge (wegwerp) doek, dan inspuiten ( werken altijd met spuit flacons met mix van schoonmaak middel en water) dan hier en daar de schuurspons erover, met douche kop alles afspoelen kraan en putje na drogen, soms zitten er dan weer haren in het putje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je misschien de droger of wasmachine in de douche staan?
Cryofiel
12 jaar geleden
Nee.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In een hotel wordt meestal elke dag de douche schoongemaakt en is er dus nog niet zoveel haar.
Thuis doe je het misschien niet elke dag en zijn dr dan misschien wat meer haartjes aanwezig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding