Gezocht; oplossing voor stinkend beddengoed ?????

Beddengoed wat voorheen altijd heerlijk fris rook stinkt ineens gigantisch.

Dit inmiddels al 4x gewassen, 1x op 60 gr en 3x op 95 gr, met een normale dosering wasmiddel (omo color) en wasverzachter (c1000 huismerk), zelfs op extra lange wasprogramma's.

Ook gewassen met de toevoeging van azijn.
En de machine zelf leeg gedraaid met bleekwater op 95 gr.

Na alle wasbeurten wel gedroogd in de droger.

Zelfde probleem eerste 2 keren ook met de handdoeken, na het scheiden van handdoeken en beddengoed en het apart te wassen is de lucht wel zo goed als uit de handdoeken. Helaas blijft het extreem in het beddengoed.

Allemaal niet geholpen,
Iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien dom, maar heb je huisdieren erbij gekregen?
bijvoorbeeld kat, die markeren hun territorium wel eens, en dat kan gaan stinken.
of iets anders nieuws, dat je daarvoor niet had?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ow wauw,,, ik verzin iets goeds,, ^^ dat is ook een tijdje geleden.
maar de vraag blijft,,, is de oorzaak van de geur bekent?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook al geprobeert om niet in de droger te drogen.
En de machine eens leeg draaien met schoonmaakazijn en dit ook in wasverzachter bakje doen ipv wasverzachter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie net dat je het laatste al gedaan hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben zeer benieuwd naar de antwoorden.
ik heb hier zelf ook last van vooral met de handdoeken, je krijgt zo'n muffe reuk ook al was je het weer, ik heb het al in de droger gedroogd, buiten gedroogd maar de handdoeken blijven steeds ruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rook je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet zozeer muf, maar gewoon... heel naar en vies. Houtachtig met een vleugje riool komt in de buurt. Als wij de oorzaak zouden weten,... haha heel handig. Huisdieren en/of roken zijn ook niet van toepassing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je behalve de wasverzachter van de c1000 ook weleens crystal korrels van Silan gebruikt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt het stinkend uit de wasmachine?
Of pas na het drogen in de droogtrommel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige merken wasmiddel ruiken gewoon niet lekker. Maar als je beddengoed zwart is of met veel zwarte kleuren erin, dan stinkt het ook vaak. Ik heb meegemaakt met zwarte spullen van katoen dat het een vreemd geurtje heeft en de rest van de schone was ruikt wel fris.

Antwoorden (7)

spuit het in met alle nare geurtjes weg van HG en droog het daarna in de droogtrommel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hé die kende ik nog niet van HG +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.drogisterij.net/huishoudelijk-Schoonmaakmiddelen-Hg-tegen-nare-geurtjes-in-sportkleding/P/185389 zoals die? .. Tsja wel aan gedacht, niet geprobeerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die kan ook, ik doelde op de spray
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zag op internet niet zo snel een spray tegen geurtjes enkel tegen vlekken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij staat ook op je eigen link hierboven, kost 6,95
Check de rubberring die de deurafsluit. Vermoedelijk is deze zwart en zit vol met bacterien. Enige remedie: wasmachine meerdere malen met soda laten draaien. Nog beter een nieuwe ring maar deze zijn niet goedkoop. En in het vervolg niet op te lage temperaturen wassen en gebruik geen vloeibaar wasmiddel. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan aan de materiaal liggen waar het beddengoed van gemaakt is liggen. Geurtjes gaan na verloop van tijd in sommige stoffen zitten en zijn er niet meer uit te wassen. Als de lucht er eenmaal in zit, gaat het er niet meer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gewoon van katoen. Geen speciale stof
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens, dat heb ik mijn hele leven nog nooit
meegemaakt en er ook nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook niet zo zeer, maar goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik wel. Als het katoen is met zwart erin of helemaal zwart, dan stinkt het wel degelijk. Dat krijg je er niet uit.
Probeer de machine eens te reinigen door ze leeg op de hoogste temperatuur te laten draaien met een vaatwastablet of vaatwaspoeder. De bacteriën worden dan verwijderd.
Maar ook regelmatig de zeeplade en zo mogelijk de afvoerpomp schoon, dan hoeft u niet meer bang te zijn voor de vetluis, wasluis of zeepbacterie. Want dat is waarschijnlijk de oorzaak van uw problemen.
Als u veel op 30 of 40 graden wast, dan moet u de machine eens in de drie maanden op die manier reinigen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh ja en best geen vloeibare wasmiddelen meer gebruiken. Dat zou ook een oorzaak van wasluis kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Machine leeg draaien op 95 gr doe ik sowieso regelmatig. Vloeibaar wasmiddel is geen enkel probleem als je deze goed gedoseerd gebruikt in combinatie met een goeie machine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeeplade er helemaal uithalen en ook de binnenkant schoonmaken. Op de plaats waar normaal de lade zit en het water in de machine loopt is het bij mij af en toe heel vies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja goed punt. Maar dan heb je wel weer van, dat de kleding wel schoon en fris is. Het gaat puur om het beddengoed ... dus lijkt me sterk?
ik denk eerlijk gezegt dat het er niet meer uit gaat,waarschijnlijk is de was een keer niet helemaal kurkdroog de kast ingegaan,dan krijgt het een stinklucht daarna.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet je beddengoed eens in een emmer water met een klein scheutje Dasty en laat dat een nachtje staan. Ik heb dat een keer gedaan omdat ik toen een heel hardnekkige vlek wilde verwijderen maar mijn wasgoed bleek toen ineens ook heel lekker te ruiken. Je moet dan de gele flacon van Dasty hebben. Dasty is te koop bij Wibra. Het is eigenlijk niet bedoeld voor het verwijderen van vieze luchtjes maar wie weet helpt het, gezien mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Las dat je de wasmachine goed schoongemaakt had.
Dat is goed, dus vanaf dat punt moet je beginnen.
Weet niet hoeveel beddengoed je in 1x in de machine doet.
Als je trommel te vol zit, is het gevolg dat alles alleen maar nat wordt en niet schoon, met als gevolg dat het gaat stinken.
De gouden regel voor het vullen is: Stop zoveel wasgoed in je machine, dat je de ene hand er plat op kunt leggen met daarbovenop je andere met je duim omhoog!!!!!!!!!!
Dan heeft je wasgoed de ruimte om 'gewassen' te worden.
Als je beddengoed in de droger doet, moet je het een paar maal uit elkaar schudden en weer terug doen, zodat het helemaal droog is.
Beddengoed heeft namelijk de hinderlijke gewoonte om op een bal te draaien.
Of je het wilt strijken hangt van jezelf af, dit heeft geen invloed op de lucht.
Natuurlijk kun je het ook eens buiten drogen als je daar de ruimte voor heb.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je wasgoed gaat dan stinken van huidschilfertjes die wel nat, maar niet verwijderd worden.