Leren handschoenen wassen?

Heeft iemand ervaring met het wassen van leren handschoenen? Zo ja, hoe doe je dat en gaat dat goed?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.4K

Het beste antwoord

Gebruik voor het reinigen van leer ouderwetse groene zeep
Maak daar een lauw sopje van en pak dan een zachte doek
En wrijf het leer schoon.
Voor bankstelen doe minimaal 1 keer per maand u leren bankstel af met een vochtige doek
Dit is tevens tegen het uitdrogen
Gebruik nooit geen was want dit smeert de poriën dicht

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor leren jassen geld dit ook vooral in de zomer af en toe vochtig maken met een doek

Deze tip geeft mijn vader altijd en hij heeft 60 jaar gewerkt in de leer industrie als inkoper van leer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus na de wasbehandeling hoef ik de handschoen nergens meer mee in te smeren?
Leuke avatar trouwens!!!

Andere antwoorden (4)

Leren handschoenen reinigen: Was leren handschoenen met speciale handschoenenzeep en koud water. Wring ze niet, druk water voorzichtig uit.
Misschien dat je deze zeep kan kopen bij een lederzaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leren handschoenen kort spoelen in lauw water, langzaam laten drogen en invetten met de juiste kleur vet. Suede is niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ze perfect wilt houden moet je ze laten stomen, dan worden ze meteen weer goed beschermd behandeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leer nooit met agressieve oplosmiddelen behandelen Leer nooit in de machine wassen Leer nooit chemisch laten reinigen Vuil met een zachte borstel verwijderen en daarna reinigen met een leerlotion. Sterk vervuild leer met een vochtige spons en wat vloeibare groene zeep afnemen, met een schone doek droogdeppen en op kamertemperatuur laten drogen. Laat leer nooit drogen in de zon of bij de kachel.