hoe krijg ik een gele aanslag rond het stoomgedeelte van de stoomdouchecabine er af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Probeer het eens met dikkegloor, inwrijven 5 minuten wachten en afspoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het geprobeerd, maar het gaat er niet vanaf helaas. Toch bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een witte romp zie je vaak dat er een gele aanslag (kalk) is achtergebleven. Deze kan worden verwijderd met een speciale kalk reiniger. Na deze behandeling wel weer poetsen!! Wat ook kan is te poetsen met een Cleaner & Wax. Verkrijgbaar bij de meeste water-sportwinkels. Deze reinigt en beschermd in één handeling. (de kalk afzetting moet dan niet te dik zijn) Je kunt kalk ook verwijderen met verdund zoutzuur dat je kunt kopen in de bouwmarkt. (wel handschoenen dragen !) Daarna goed naspoelen en behandelen met een goede was. Gevonden op een site voor het reinigen van boten. http://www.kwvfrisia.nl/?pag_id=20084&site_id=145
De gele aanslag is niets anders dan kalk, te verwijderen met een goede ontkalker of schoonmaakazijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helaas, daar gaat het er niet mee af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Getracht azijn met warm water.