Hallo, Ik heb een vraag aan jullie. Iets minder als 2 jaar geleden hebben we een frietpan van waarschijnlijk het merk Tefal gekocht? Nu is deze kapot.

De frietpan valt wel binnen de garantietermijn van 2 jaar.
Nu zegt de winkel dat ze hem wel op kunnen sturen maar dat ze hem waarschijnlijk retour krijgen omdat de frietpan niet schoon genoeg zou zijn. Dat zou ook wel enigszins kunnen kloppen want ik heb alleen het frituurvet eruit gehaald. Maar je gaat toch geen product schoonmaken en hem dan opsturen naar de fabrikant via de winkel?
Lijkt me sowieso sterk dat een fabrikant een frietpan gaat maken van bijna 2 jaar oud, eerder dat ze een nieuwe geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Sorry maar schoonmaken is wel net zo netjes. En ja ze maken hem want wat voor hun het goedkoopst is krijg jij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk maak je, je frietpan schoon. En als hij makkelijk te maken is doen ze dat, aangezien ze kiezen voor het goedkoopste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het ook een kwestie van fatsoen, dat je je pan schoon aanlevert, voor de monteur is dat wel zo prettig werken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou de frietpan zo naar de winkel terugbrengen met het verzoek om hem te laten repareren. Als een frietpan stuk is wordt hij ook niet meer heet en kun je het vet er niet goed uitkrijgen. Wil je hem echter met heet water schoon maken dan weet de fabrikant misschien te zeggen dat hij kapot is gegaan door het water wat er misschien binnen in komt. Zo terugbrengen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk tefal ?dus hij is zo smerig dat je dat niet eens meer kunt lezen ?
koop toch een nieuwe pan
bovendien ik zou eerst de garantie nog maar eens lezen
voor dat je het weet kost het je meer dan een nieuwe kopen.
die garantie geldt voor fabrieksfouten ed dus gebreken die al vrij snel na gebruik duidelijk zijn
dus ondeugdelijk montage o.i.d

niet na 2 jaar intensief gebruik
denk niet dat ze er een nieuwe voor geven

ze kunnen je het met verzend kosten alleen al lastig genoeg maken lekker juridisch vertragen etc

bespaar jezelf de irritatie en koop gewoon een nieuwe
12 jaar geleden
Als je iets terugbrengt voor reparatie zorg dan dat het er verzorgd uit ziet.
Zo kan degenen die hem moet beoordelen op zijn minst ervan uit gaan dat jij er goed en netjes op bent geweest.
Dat vergroot jou kans op een nieuwe pan aanzienlijk.
Dus schoonmaken die pan.

Toegevoegd na 1 minuut:
O,ja en als je de doos nog hebt dan is dat nog beter.