hoe verwijder je novilon van een vloer/ trap?

houten trap met oude laag novilon. Heb alles geprobeerd maar de lijmlaag blijft zittem

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
j5m
12 jaar geleden
Even dit als de novilon oud is kunnen er schadelijke stoffen in zitten het is maar dat je het weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je inmiddels al voreringen gemaakt met de lijmresten? of gaat het een enorme lange missie worden? ;-) mocht het overigens niet lukken omdat je geen erfbrander hebt, kan je het ook met een oude natte katoenen doek doen en met een (liefst oud) strijkijzer de lijm verwarmen zodat je deze makkelijker kan verwijderen.
wel zorgen dat je doek goed vochtig blijft trouwens. (zo doe ik dat altijd met die mega sterke lijm van gelamineerde meubeltjes, dat zit ook altijd MEGA vast)

Het beste antwoord

je kunt bij de gamma of praxis goed spul krijgen is wel duur ,zit in een blik lijmoplosser.
wel dik erop vrijven met een verfkwast .Heel even inwerken.dan met plamuur eraf krabben
dit heb ik bij mijn zoon gedaan ook een trap werkt prima maar moet er wel dik op. Met een blik heb je ook niet genoeg .
en een mond/neus masker gebruiken
veel succes
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
antwoord klinkt redelijk

Andere antwoorden (4)

Probeer verfafbijt, is agressiever dan lijmverwijderaar. Lukt bij mij ook jaren geleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik de Novilon van mijn trap haalde bleef ook de lijm zitten. Dit was echter watergedragen lijm. Ik heb deze lijm zacht gemaakt met natte oude doeken en deze steeds vochtig gehouden tot de lijm week was en ik deze met een plamuur mes van de trap kon schrapen.
De spullen in de trapkast eronder had ik afgedekt met een plastic zeil,het wil wel eens door de kieren van de trap lekken.....
Toen alles eraf was en de trap weer droog heb ik de boel verder glad geschuurd met een schuurapparaat en dat was goed te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon behangplaksel erop smeren, dit lost nl de oude lijmlaag op. inlaten trekken en je kan het er zo met een plamuurmes erafsteken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verfbrander en verfkrabber al overwogen?

lijm wordt zacht en is makkelijk te verwijdren (niet op hoogste stand zetten overigens, het gaat om het verwarmen)