Nee hoor, In mijn stofzuiger hoeft geen water, in mijn oven niet, mijn ventilatoren en kachels doen het zonder, en de wasmachine en vaatwasser en koelkast gebruiken gewoon kraanwater - gelukkig.

Ik denk dat je doelt op apparaten die gebruik maken van kleine hoeveelheden (heet/warm) water, zoals luchtbevochtigers en stoomstrijkijzers. Daar is het vaak wel verstandig (en soms ook aanbevolen) gebruik te maken van gedestilleerd of gewoon gekookt water, zodat je een minder grote kans loopt op kalkaanslag. Het apparaat gaat dan wat langer mee, maar je hebt - bij strijkijzers bijvoorbeeld- ook minder kans op watervlekken op je kleding. En aangezien ze meestal geen zwembaden vol gebruiken, is het wel aan te bevelen daarvoor gedestilleerd water te kopen, of zelf af en toe een fles gekookt water te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kraanwater is ook gezuiverd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga er niet van uit dat ze dat bedoelt. Wat zou het alternatief zijn ; sloot- of regenwater ? Wel goed voor je plantjes....