Wasmachine waat water in blijft staan; wat kan er mis zijn? En wat kun je er zelf aan doen>?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.4K

Antwoorden (5)

waarschijnlijk is de pomp defect,zelf weinig aan te doen.Kijk best toch even na of de filter niet verstopt zit.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar zeer zelden dat de pomp stuk gaat, het is een centrifugaalpomp met een vlinder als pompmechanisme. Ook is er geen filter aanwezig, het vuil verzamelt zich gewoon in de pomp.
pomp verstopt.

Kijk in de handleiding hoe deze gereinigd moet worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je afvoer of filter verstopt is.
Meestal zit er aan de voorkant rechtsonder een klepje met daarachter een filter. Als je deze eruit haalt en schoonmaakt denk ik dat hij het weer doet.

Let er wel op dat er een heleboel water uit KAN komen. Zet er eventueel een teiltje oid onder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi,
De filter reinigen en kijken of er iets va'n muntje,haren oid. in zit Filter goed schoonmaken,rubbers invetten met vaseline
Daarna zou ik aanraden X flink heet (liefst 95 graden) met alleen soda doet wonderen !
Dit elke 1a2 maanden herhalen en je wasmachine word brandschoon en blijft het goed doen.
Ook en vooral niet teveel wasmiddel gebruiken.
Soda is het oudste wasmiddel wat er bestaat en werd vroeger voor elke was gebruikt en is voor behoud van je wasmachine top

Succes !

Groet Simon

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je het filter hebt weggenomen,probeer te voelen of de schoupjes v/d pomp wel vrij en makkelijk kunnen bewegen,gebruik desnoods een zaklampje om goed het filtercompartiment te inspecteren op ongerechtigheden en vuiligheid wat de pomp kan belemmeren in zijn bewegingen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het filter regelmatig controleert, dan zal het daar niet aan liggen. Ik vind tenminste altijd erg weinig als ik het filter uit de wasmachine schoonmaak. Wel komt er een heleboel water uit. Ik denk dat de pomp kapot is en daar kan je zelf niets aan doen, tenzij je iemand kent die daar verstand van heeft. Anders moet je toch echt even een monteur laten komen. Bedenk van te voren even hoe oud je wasmachine is en of een dure reparatie nog wel de moeite waard is. Machines met elektronische bediening zijn niet meer zo simpel te repareren als vroeger de mechanische, dus vraag eerst even een offerte.