Wie weet hoe ik mijn houten hakblok het beste schoon kan maken?

Wij hebben een oud houten hakblok, maar die moet een keertje schoon worden gemaakt. Hij wordt eigenlijk alleen maar gebruikt als 'landingsplaats' voor de boodschappen en wat je even 'kwijt' moet, maar dan toch.... je gebruikt hem voor alles en nog wat en hij ziet er niet schoon meer uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Buiten neerzetten( evt. douche) en goed heet water erover en boenen met een harde borstel. eventueel een beetje chloor in het water.
Flink naspoelen met heet water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt het hakblok schoonmaken met veel water, eventueel wat sop gebruiken en goed spoelen.

Alternatieven: het hakblok ruim bestrooien met zout, boenen met een groen schuursponsje, afspoelen en eventueel inwrijven met citroensap.

Toegevoegd na 5 minuten:
Eventueel kan je ook nog proberen met wat soda op te lossen in het water. Je zult waarschijnlijk niet alle vlekken weg kunnen krijgen, dat is het nadeel van een hakblok.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je zelf ook een halblok? en heb je deze oplossing zelf al een keer toegepast?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf geen officieel hakblok (zoals een slager), maar wel een verrijdbare houten snijtafel op een trolley. Die maak ik zo schoon. In mijn geval zou ik zelfs een hele laag af kunnen schuren als dat nodig is en opnieuw in de olie zetten. Water en soda/ zout kunnen voor het hout geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel.
met een staal borstel goed schuren.Dit word in een slagerij ook gedaan ,special voor de hygiene.