Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik resten van klimop netjes verwijderen van een raamkozijn, zonder dat de verf beschadigt ?

de takjes kan ik zo wegtrekken, maar die stukjes waarmee ie zich vasthoudt aan het kozijn blijven zitten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Sorry voor mijn antwoord maar dat gaat je niet lukken. Je zult het kozijn opnieuw moeten gaan verven. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is er zonder te schuren niet af te krijgen, met werkelijk niets, daar zou de wetenschap nog een lesje van kunnen leren, iets wat zo vast zit en weerbestendig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou er dan niet iets zijn wat ik er op kan smeren waardoor het sneller weg rot ? het is alleen maar een stukje organisch materiaal. dat zou toch moeten wegrotten na verloop van tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, niet dat ik weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik krijg het nu toch wel weg met afwasmiddel, en een beetje krabben met een houten wasknijper. Gaat alleen niet zo snel. Heel langzaam zelfs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel meter raamkozijnheb je? :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat maar om 1 raam en daar de onderste heft van. dus eind deze maand ben ik wel klaar :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha, ha, er zijn al twee dagen van deze maand om, dus flink doorkrabben.
Probeer het eens met kokend water
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het proberen met een sterke verfreiniger, en dan het liefst een doekje erop dat het wat kan "inweken".

Naar wel eerst proberen op een klein stukje, om te voorkomen dat degene die jij gebruikt je verf aantast
(Lees meer...)
amigo
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding