Hoe kan ik mijn luxaflex schoonmaken?

Hoe kan ik het beste/makkelijkste mijn luxaflex ontdoen van vliegepoepjes enzo??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij leggen hem altijd in de badkuip... lekker soppen.

Het beste antwoord

Bij blokker kan je een soort van borstel kopen die speciaal voor luxaflex bedoeld is. Je kan droog de lamellen schoonmaken van stof. Of gebruik hem met een sopje. Werkt perfect en kost minder dan vijf euro. Je pakt met dit hulpstuk meteen drie lamellen tegelijk van je luxaflex. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Luxaflex weer als nieuw krijgen: leg ze in een bad met Biotex groen, na een half uurtje, afspoelen met lauw warm water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon dicht doen en dan als dicht met vochtige doek met beetjes schoonmaakazijn of allesreiniger kan je het schoon maken en droge theedoek nadrogen

Toegevoegd na 6 minuten:
Daarom deed ik ze dicht maar zo kan het ook wel tijdrovend zie clipje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luxaflex schoonmaken doe je als volgt:

Leg de luxaflex in een badje met groene Biotex en laat het een half uurtje weken.
Na die tijd de luxaflex afspoelen met lauw water.
Als ze schoon zijn kun je de Luxaflex eventueel buiten aan een waslijn te drogen hangen. Binnen kun je ze drogen door grote badlakens te nemen en ze droog te wrijven.
Heb je de luxaflex niet direct nodig, laat ze dan een nacht op een badlaken of laken liggen drogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een sopje maken van st Marc en met je hand in een washandje schoonmaken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi,

er bestaan soort klemmen bekleed met sponsachtig materiaal speciaal om luxaflex te reinigen..
Je kan dan vaak 2 lamellen tegelijk reinigen , maar het blijft gevangeniswerk en heel tijdrovend , bovendien knikken de lamellen vrij gauw en vaak blijf je dat zien !
Voorzichtig en beheerst zijn hier de voorwaarden maar een leuk karwei is anders !
Zou als ik jou was ook ff op de site van luxaflex kijken voor de reiniging .
Die klemmen zijn te koop bij blokkers of dealers van luxaflex
Je kan ook voorzichtig met (schuur)sponsjes (alleen met de zachte kant)& glassex a/d gang en daarna goed droogmaken met schone doek of iets dergelijks anders verdeel je het vuil opnieuw en haal je het niet weg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op mijn werk doe ik het zo:
luxaflex dicht draaien.
stofzuiger (met borsteltje) eroverheen.
Dan met een nat en droog wonderdoekje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pak een oude badstof sok neem alle banen een voor een tussen duim en wijsvinger en veeg ze schoon. De luxaflex in de keuken trekt ook vet aan. Maak daarvoor een sopje met allesreiniger waar je eerst de sok in doopt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snap die - niet,+ van mij!!
Je haalt de luxaflex eraf en hangt hem buiten aan een schutting oid. Je pakt een slang en de borstel die jegebruikt op de auto te wassen en het is klaar in een wip. Lekker laten hangen te drogen en dan kun je hem schoon en droog weer terug hagen.