Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

In het jack zit een waslabel, daarop staat ook een wasinstructie, volg die nauwkeurig op.
Zelf zou ik zo'n jas op niet meer dan 40 graden wassen omdat er veel synthetische stoffen worden gebruikt bij dergelijke jacks. Voor de luchtigheid van de vulling is het handig om hem te wassen met een tennisbal.
Dat klinkt misschien raar maar dat voorkomt dat de vulling een grote klomp word doordat de bal alsmaar 'opklopt'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het waslabel zit er niet meer in helaas... Maar bedankt voor de tip en hulp!

Andere antwoorden (4)

Kijk op het waslabel in je jas. Meestal 40 graden. Als het een ademende jas is (gore tex etc) gebruik dan een speciaal wadmiddel van de buitensportwinkel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het in elk geval, afgezien van de tips hierboven, wassen op het wolwasprogramma, en het heel nat ophangen : dan blijft de vorm er het beste in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Utrecht
12 jaar geleden
Niet ophangen: vaak is het advies om het in de droogtrommel te doen met (jawel) een tennisbal. Deze tennisbal klopt alle vezels weer los en fluffy.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je wél een droger hébben, natuurlijk......ik niet, dus.
wassen op 30 graden, fijne was en vergeet hem niet waterdicht te maken met bijv. Harmisol.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naar de stomerij brengen, zeker niet zelf wassen, daar hebben ze verstand van ski-jacks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding