Ik wil de handdoeken wassen van de hond ( me vrouw is een weekje weg) in de wasmachine wat voor tempratuur moet dat

Wassen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

De handdoeken buiten even goed uitkloppen zodat alle haren eraf zijn. Daarna op 60 graden of hoger wassen. Niet op een lagere temperatuur want dat dood de bacteriën niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kunt ze op 40 graden was, bonte was, als ze erg smerig zijn kun je het op 60 graden doen. Handdoeken zijn normaalgesproken van katoen, dus altijd wasbaar op 60 graden.

Toegevoegd na 55 seconden:
...op 40 graden wassen ....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sowieso op 60 graden als ze van de hond zijn. Eerst goed uitkloppen anders heb je de wasmachine vol haren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn meestal oude en behoorlijk vieze handdoeken, dus minstens 60 graden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het gewone handdoeken zijn mogen ze gerust op 95 graden.
Dan weet je tenminste zeker dat ze schoon zijn.
Maar alleen als het 100% katoen is.
Staat op het label.
.
12 jaar geleden
60 graden en daarna in de droogtrommel, als je die hebt, dan raak je ook de meeste haren kwijt. vergeet dan niet het zeefje van de droger schoon te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je wel een droogtrommel hebben natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heb ik er ook bij gezet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry Crea, ik zie het, niet helemaal goed gelezen.
Best is 95 °C.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er aan van wat voor materiaal je handdoeken gemaakt zijn. Ik zou even op het etiquette van de handdoek kijken, daar staat op welke temperatuur ze gewassen mogen worden.

Als de wassymbolen je niets zeggen, kan je ook even kijken op:

http://was-tips.nl/uitleg-wassymbolen/

Daar staan de wassymbolen uitgelegd. Al mijn handdoeken kunnen op 60 graden gewassen worden, dus ik gok dat dat voor jou ook geldt.