Waarom is het gebruikelijk dat je maar 1 handdoek gebruikt in de badkamer (per persoon)? Het zou toch logischer zijn er 2 te gebruiken?

Immers, met die handdoek droog je zowel je gezicht als je geslachtsdeel af, als je erover nadenkt is dat niet erg fris...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich heb je een punt. En de meeste mensen zullen hun handdoek niet na 1x gebruiken in de was gooien, dus van boven naar onder afdrogen heeft dan niet zoveel zin. Maar eerlijk gezegd: na het douchen ben je schoon en ik ben niet vies van mezelf ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen geschreven regel voor het gebruik van handdoeken in de badkamer na het gebruik van een bad of douche. Het staat iedereen vrij er meer te gebruiken desgewenst, alleen de vrouw des huizes die de was doet zal liever zien dat je er 1 per wasbeurt gebruikt.
Amadea
12 jaar geleden
Het is zeer gebruikelijk om per persoon twee handdoeken te gebruiken. Een lichte kleur voor de bovenkant en een donkere kleur voor de onderkant.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Eén handdoek van 50x100 is plenty. Ik ken niemand die meer nodig heeft. Wel na gebruik de was in uiteraard, maar dat spreekt vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
a) Je kunt natuurlijk eerst je gezicht afdrogen en daarna je geslachtsdelen. b) Heb je die geslachtsdelen niet gewassen dan? Ik was ze bij 't douchen wel hoor en dan zijn ze dus net zo schoon als je gezicht. Misschien zelfs wel schoner, want ze komen niet in aanraking met allerlei ander vuil zoals je gezicht en handen dat doen. c) Doe wat je zelf wilt. Gebruik er 10 als je dat leuk vindt. (Als je ze dan ook maar zelf wast.) Ikzelf gebruik er 1 in de week. Ik douche niet elke dag (totaal onnodig om dat elke dag te doen), dus die handdoek is wel droog. Ben ook niet vies van mijn schone zelf, dus viezigheid is ook geen reden.

Antwoorden (9)

zolang je van boven naar onder werkt zie ik geen probleem, en dat is over het algemeen de slimste volgorde van afdrogen...

Toegevoegd na 25 seconden:
en als je je afdroogt terwijl je nog vies bent gaat er ergens iets mis..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens... gezicht, haar, armen, borsten en buik, rug, geslachtsgebied, benen, voeten en tussen de teentjes... Lijk me erg logich... +
Misschien is dat bij jou gebruikelijk, maar ik gebruik altijd 2 handdoeken. 1 voor boven, 1 voor onder.

Er zijn zelfs speciale handdoeken voor te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me wel zo fris gewoon twee te gebruiken. Het is helemaal niet hebruikelijk om 1 of 2 handdoeken te gebruiken. Soms gebruik ik er zelfs 3. Een extra voor mijn haar. Dus lijkt me helemaal niet dat je per se 1,2 o meerdere moet gebruiken. Mag je zel bepalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom is dat eigenlijk niet zo fris? Je droogt je zaakje beneden toch af na het douchen of badderen? Als dat niet fris is, dan moet je toch echt beter douchen.

Je gaat toch geen vieze kont of geslachtsdeel afdrogen?

Als je schoon genoeg opjezelf bent is jouw gezicht dan net zo schoon als je kont om het maar even zo te zeggen. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb je gelijk in, maar dan blijft het een vies idee. Je bent weliswaar goed afgespoeld, maar toch droog je je gezicht af met je kont om het maar even gek te zeggen:p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ja ik snap je hoor, je zegt het zelf al, het is een vies idee. Zit tussen je oren eigenlijk. Ja letterlijk als je je niet goed wast, maar je snapt wat ik bedoel. En daarnaast, waarom zou je vies zijn van jezelf na het goed douchen? Maar als je je er prettiger bij voelt, dan is er niets op tegen om 2 handdoeken te gebruiken toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk, goed antwoord:)
Logischer is drìe handdoeken! (Volgens mij dan hè!)
Eèn normaal formaat voor de bovenkant tot nèt iets onder je navel en daarna je benen, èèn zogenaamd gastendoekje voor je bibs, en èen gastendoekje voor je voeten. Gastenhanddoekjes gaan iedere dag in de was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ehh je bent een badhanddoek voor het stukje tussen je navel en je benen vergeten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pffff, ik kan alleen maar denken aan de berg wasgoed =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valt erg mee ! Gastendoekjes zijn niet erg groot hoor!.Ze liggen bij mij òòk in de toiletruimte, zodat iedereen na het toiletbezoek, een handdoekje kan gebruiken die niet door iemand anders is gebruikt.
Ik gebruik er ook twee een grote voor m'n hele lichaam en een kleine voor m'n haar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal hier wel veel minnen voor krijgen, maar hier heeft iedereen 1 grote handdoek en die was ik allemaal 1 maal per week.

Wat een onzin dat handdoeken vies zijn na 1 maal afdrogen, we slaan zo enorm door in onze hygiene.

Stel, we doen elke dag 2 handdoeken per persoon in de was, wij zijn met z'n vieren, dat betekend per week
14 handdoeken per persoon, maal 4 is 56 handdoeken per week en per maand 224 handdoeken in de was.

Ik heb geen wasserij maar draai een normaal huishouden.

Dus hier 1 grote handdoek per persoon en we zien er allemaal fris en fruitig uit :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook, dat is toch prima?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat we doorslaan in onze hygiene ben ik in sommige zaken met je eens, maar toch vind ik dit een heel smerig idee... Ik ken iemand die meerdere dagen een handdoek deelt met een huisgenoot (waar ik helemaal geen woorden voor heb) en die heeft nooit noemenswaardige kwalen. Maar toch, dingen als zwemmerseczeem (terugkerend) of een schimmelnagel, ik moet er niet aan denken om de volgende dag mn hoofd weer af te drogen daarmee... (ik heb niet geplust of gemind)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft het zelf al aan, je vind het een vies "idee", maar realistisch gezien is het niet vies. En de kans om voetschimmel op te lopen is groter als je in dezelfde douche staat dan via een handdoek. Alle argumenten om een week dezelfde handdoek te gebruiken., vies te vinden, zijn alleen het idee....
oke dan de 2e reactie antw 1e is verwijderd door mod .

Als het gaat om frisser en gebruikelijk of logischer ,dan volstaat 1 handdoek ook .

2 handdoeken gebruiken is mi niet nodig fris of schoon ben je al na je gedoucht te hebben .
is mijn logica .

en je bespaart je wasmachine en ook de energie !
1 draai minder is altijd welkom.

Toegevoegd na 14 minuten:
ik had dr 1 kind bij die altijd 2 handdoeken gebruikte .

vroeg ikwaarom : nou vd vloer die is koud enzooooo.
oke daar zit wat in .
heb toen zo'n vloer matje vd badkamer gekocht .

Tscheelde mij wel 1 draai was dus ...))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. Wij douchen ons zeer goed (alle gaten en kieren worden gewassen). Dan ben je dus schoon voordat je je afdroogt en worden de handdoeken alleen nat en niet vies.
2. Wij hebben 2 kleine handdoekjes voor de haren/handjes tussendoor wassen en afvegen mond na tandenpoetsen. Nogmaals, alles is schoon en is het alleen voor het afdrogen.
3. We hebben 2 grote handdoeken om ons na het douchen af te drogen en de 'private-parts' worden met een toiletpapiertjes afgeveegd/gedroogd.

Zo hebben wij met z'n 2-en maar 2x per week een wasje met handdoeken. We gebruiken 1x per week witte en 1x per week gekleurde handdoeken. Zo kun je een hele machine vol sparen met een witte 'droog' was (sokken, ondergoed e.d.) en de gekleurde handdoeken hebben dezelfde kleur als de matjes en deze gaan dan ook meteen mee. De badkamer wordt dan ook meteen gepoetst en is alles weer fris en fruitig die week.