Wat moet ik doen om van pissebedden af te komen?

Mijn huis is min of meer vergeven van de pissebedden. Elke dag zuig ik er een stuk of 30 op. We hadden achter de plint bestrijdingsmiddel gespoten en nu is de hal elke ochtend bezaaid met dode (dat dan weer wel) pissebedden. Maar ze komen kennelijk wel naar boven en sterven vervolgens in de hal. Wat moet ik doen om ervan af te komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
31.7K

Het beste antwoord

Pissebedden zitten op vochtige plaatsen en eten schimmels. Dat je zoveel pissebedden hebt is een reden om je kruipruimte eens grondig na te kijken. Dikke kans dat je ergens een lek hebt.

Bel een professioneel bestrijder. Die zijn meestal wel in staat om de oorzaak vrij snel te ontdekken en ze te bestrijden. Een goed bedrijf is waarschijnlijk wel redelijk prijzig maar met zo'n plaag is waarschijnlijk meer aan de hand dan je met symptoombestrijding op kan lossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Volgens mij komen pissebedden op vocht af, misschien helpt het als je vochtvreters op bepaalde plekken in jouw huis plaatst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan zou ik die denk ik onder de grond moeten plaatsen maar dat heeft niet zoveel zin want dat blijft vochtig.
Deze beestjes komen op vocht af, kijk of er extra vochtige plekken in de buurt zijn van waar je ze aantreft.
Probeer dan eerst het vochtprobleem op te lossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is de kruipruimte wel droog? Zo nee: dan die aanpakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt op een paar plekken wel een halve uitgeholde aardappel omgekeerd leggen. De pissebedden kruipen er graag in en onder, zodat de aardappel daarna gewoon buiten kan verwijderd worden.

Pissebedden houden van klamme vochtige ruimten. Goed ventileren lost een deel van het probleem op. Ze houden niet van licht en warmte. (straks goed droogstoken en ze zijn weg)
Ik weet niet of ze uit de kruipruimte komen. Je zou in dat geval ook aan isolatie kunnen denken. Ook kun je de naden van de plinten dichtsmeren met siliconenkit. Ze kunnen dan niet meer via de plint in je huis komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ongediertebestrijder zal volgens mij ook niet meer doen dan bestrijdingsmiddel spuiten. Het beste is uitzoeken waar de bron is, waar komen ze vandaan. Aanpakken bij de bron is de beste optie. Daarnaast eventuele vochtplekken bestrijden. Goed ventileren, rommel opruimen, horgaas plaatsen voor luchtroosters, zoveel mogelijk kieren dichten. Het lijkt mij beter toch de pissebedden te blijven doden, elke dode is er eentje minder, eentje minder die zich kan voortplanten. Ze schijnen ook niet tegen koper (er bestaat ook kopertape) te kunnen en de geur van eucalyptus. Je hebt ook ultasound apparaatjes in de handel, maar of het werkt? En bestrijdingsmiddel voor kruipend ongedierte, maar dat gebruik je al zo te lezen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het schiet me ineens nog te binnen. Mocht het probleem de kruipruimte zijn, dan kun je deze ook behandelen met waterglas. Waterglas kun je gebruiken als bescherming tegen vocht. Het wordt ook wel gebruikt door de mortel voor het mestselen van vochtige ruimtes zoals kelders.