Waarom wordt aan spiritus niet iets toegevoegd wat ervoor zorgt dat het niet brandbaar is?

Het is er natuurlijk voor bedoeld om te reinigen, dus het zou handig zijn als het niet brandbaar is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (5)

Omdat sommige mensen het gebruiken om hun barbeque mee aan te steken. En vooral omdat dat geld kost.

Toegevoegd na 11 minuten:
Als het al mogelijk is, en dan zou je ook nog de schoonmaakwerking verminderen omdat je het dan moet mengen en dat is altijd verdunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar het is niet bedoeld om een bbq aan te steken;). En dat het geld kost kan ik dan nog wel begrijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het niet bedoelt is om je BBQ aan te steken waarom heeft God het dan brandbaar gemaakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedoeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't is gevaarlijk om er de bbq mee aan te steken, dat is algemeen bekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach ja ik leef graag op het randje, vuurspugen doe ik wel gewoon met lampenolie.
Het is toch de bedoeling dat spiritus brandbaar is !

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat het reinigt is mooi meegenomen , maar om iets schoon te maken zijn er genoeg andere middelen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoeling? Dan moet u de verpakking eens lezen denk ik...
adriana
12 jaar geleden
De verpakking zegt dat het om brandspiritus gaat ,en dat het een toegevoegde waarde kan hebben bij het schoonmaken , en dan mag je maar een scheutje gebruiken. Zomaar water met spiritus is geen poetswater.
Spiritus heeft verschillende toepassingen. Er zijn veel verschillende soorten spiritusbranders te koop, die gebruik maken van de brandbaarheid van spiritus. Spiritus wordt ook vaak verkocht onder de naam "brandspiritus".
bamibal
12 jaar geleden
Spiritus is bedoeld om te branden.. Het heet niet voor niets BRAND spiritus. Mooie bijkomstigheid is dat het ook schoon kan maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ik heb spiritus in huis om schoon te maken, is dat ff leuk?
spiritus wordt gebruikt in spiritus branders. En het voordeel van spiritus is dat het een laag kookpunt heeft hierdoor verdampt het sneller als je het raam bijvoorbeeld zeemt, er blijven geen lijnen achter. de stoffen methanol en ethanol blijven niet als vaste stof achter. Daarom wordt spiritus vaak gebruikt als schoonmaakmiddel. Je hoeft het in lage concentraties niet te verwijderen.