Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat er de laatste tijd zeepresten aan mijn bestek blijft zitten, in mijn afwasmachine?

Ik gebruik geen tabletten maar poeder.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
926

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

1) Spoel de afwasmachine even met een speciale machine reiniger...

2) zeepresten op je bestek houd simpel in dat je gewoon te veel poeder gebruik. Niet meer en niet minder...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Doe je alles nog hetzelfde als vroeger?

Dan kan het zijn dat je vaatwasser kapot is. Of dat er simpelweg een uitstroomopening verstopt is, bijvoorbeeld door kalk.

Als je nu ander bestek hebt dan vroeger, is het natuurlijk ook mogelijk dat een bestekstuk zo hoog is, dat het draaiding dat water sproeit niet meer kan draaien.

Kijk ook even of je niet per ongeluk de waterkraan van de vaatwasser half dicht hebt gedraaid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruikte vroeger ook poeder, maar nu tabletten. Met poeder gebruik je snel teveel en dat blijft achter. De truc bij afwasmiddelen is, dat het gedoseerd oplost, afhankelijk van de hoeveelwater en de temperatuur.
Gebruik maar eens minder en minder tot het probleem weg is. Scheelt je nog een hoop centen ook en is goed voor het milieu.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zijn denk ik resten van kalk uit het water
je moet eens soda in je vaatwasser doen en op het heetste programma laten wassen zonder iets erin dan ben je er vanaf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding