Ik moet wassen, spijkerbroeken, T-shirts boxers, en truien Hoe moet ik dit doen? help!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
46.4K

Het beste antwoord

T-shirts, boxers en spijkerbroeken zijn van katoen/denim, dat kan allemaal bij elkaar op 40 graden bonte was. Mochten de truien ook van katoen zijn, kunnen ze er ook bij. Alleen even uitkijken met de kleuren, de witte/lichte t-shirts natuurlijk apart wassen, bv. samen met witte handdoeken of hoeslakens of ander wit spul. Voor de zekerheid kun je een flinke scheut azijn bij je wasmiddel doen, dat fixeert de kleuren, dan hoef je ook niet bang te zijn dat het doorloopt (er bestaan ook colour catcher doekjes (o.m. bij Kruidvat te koop, 12 doekjes voor 2,99, hiermee kun je zelfs zwart/witte was bij elkaar doen, maar ik ben er niet echt kapot van).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was T-shirts altijd op 40 graden, en handdoeken en hoeslakens op 60 graden. Die doe ik dus nooit samen in de was.
Jij wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het donkere spul (dus ook zwarte overtrekken en zwarte handdoeken) doe ik allemaal op 40 graden, de witte handdoeken, t-shirts en hoeslakens op 60. Vraag me niet waarom, macht der gewoonte? maar alles is altijd schoon;-)

Andere antwoorden (5)

't licht er aan welke wasmachine je hebt.
sowieso witte bij witte was en kleur bij kleur.
Achter op het kaartje bij je kleding staat hoeveel grade die aan kan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spijkerbroeken en tshirts met een print binnenstebuiten vouwen, truien op lage tempratuur(30 graden), liefst op de hand, de rest kun je zo in de machine flikkeren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je een wasmachine tot je beschikking hebt?

Bonte was op 30 graden,licht gekleurd bont en donker gekleurd bont apart en voor je truien kun je ook op 30 graden wassen,tenzij het echt wol is,dan moet je het koud wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was sorteren op kleur, deur van de wasmachine open, wasgoed (1 soort) erin, was poeder in het betreffende bakje (geschikt voor die was, bij twijfel waspoeder voor gekleurde was nemen. Graden instellen (ik doe meestal 40) startknop indrukken.

Als de wasmachine klaar is, was eruit, ophangen of in de droger en volgende lading er in doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De deur van de wasmachine open.
Ik moest even lachen hoor toen ik dit las. ;-))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een bovenlader hebt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vergeet de deur dicht te doen voordat je de knop indrukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oeps, tja dan kun je er inderdaad uren voor zitten kijken maar doet ie nix.
Ten eerste geen paniek! Maak het niet onnodig ingewikkeld, dat is nergens voor nodig.

De t-shirts truien en spijkerbroeken kun je samen in de wasmachine wassen op 40 graden met een wasmiddel voor gekleurde was. Een normaal programma voor bv synthetisch wasgoed.

Heb je nog wat handdoeken of thee doeken of onderlakens liggen? Die kunnen samen met je boxers op 60 graden met dat zelfde wasmiddel gewassen worden. Een katoenprogramma voldoet prima.