Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

verliest kleding zijn kleur minder snel als je het binnenste buiten wast of is dit onzin?

mijn kleding vervaagt altijd snel in de was is het beter als ik mijn kleding binnenste buiten was of maakt dit geen verschil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat vervagen van kleur betreft maakt het geen verschil of je kleding binnenstebuiten was, wat wel uitmaakt is het wasmiddel dat je gebruikt. Gebruik je een witwasmiddel voor je gekleurde kleding, zullen de kleuren door de optische witmiddelen die erin zitten vervagen na verloop van tijd. Wat wel klopt met binnenstebuiten wassen is, dat de stof langer mooi blijft, doordat er aan de buitenkant geen wrijving, dus slijtage aan de stof ontstaat.

Toegevoegd na 1 uur:
Overigens kun je aan je wasmiddel een flinke scheut azijn (de allergoedkoopste) toevoegen, dat fixeert de kleuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gaat de lucht van azijn er wel uit en doe je dat vóór de wasverzachter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik doe het tegelijk met m'n wasmiddel in hetzelfde bakje, en je ruikt er absoluut niets van.

Andere antwoorden (2)

Als je echt een plastic opdruk op je shirt hebt, is binnenstebuiten wassen ook verstandig, dan korrelt het minder snel los
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Broeken en ander kledingstukken was je binnenste buiten om vermijdbare slijtage tegen te gaan.
Als er een rits inzit deze tevoren dicht ritsen om vervorming en beschadiging te voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding