Ik moet mijn huis opruimen maar kan mijzelf er niet toe zetten, hoe kan ik mijn passieve houding ombuigen in motivatie?

Ik heb een heel mooi huis en leuk ingericht maar ik heb het niet op orde, het duurt 3 a 4 uurtjes als ik alles netjes wil hebben. Ik blijf maar achter de oc hangen, hoe kan ik mijzelf er toe zetten om alles in orde te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Bij mij werkt een opzwepend muziekje altijd, lekker hard zetten en you go! lekker meeschreeuwen, who cares! en als je eenmaal bezig bent is het echt niet zo erg :)

mocht je je echt er niet toe kunnen zetten, beloof jezelf iets als je het gedaan hebt ;)

Succes! ik zou je graag helpen als ik in de buurt was ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Plan het. Doe maar elke dag
Een beetje. Of beloon jezelf konstant na iets te hebben opgeruimd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee wat je met oc bedoeld,maar gewoon er vanaf gaan en je schouders eronder zetten en als je een beetje snel doorwerkt ben je ook sneller klaar en heb je weer tijd over om achter de oc te hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja dat is waar want die twee letters liggen vlak naast elkaar.
Stom dat ik daar zelf niet aan dacht,maar bedankt.
Verdeel die 3 a 4 uurtjes in kleine stukjes. Je doet steeds een klein stukje en dan beloon je jezelf met iets. Dan doe je weer een klein stukje etc. Wat mij ook altijd helpt is het einddoel voor ogen houden en een vrolijk muziekje opzetten. En, zet die pc gewoon in een keer uit, zonder er al te veel bij na te denken: verstand op nul.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muziek opzetten, heel hard en het liefst iets wat je goed mee kunt zingen. Moet natuurlijk wel muziek zijn die jou aanspreekt. Hier krijg je energie van. Meebleren met muziek is prima te combineren met poetsen/opruimen en de tijd vliegt voorbij.
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij helpt het om het sochtends gelijk te doen. Dan kun je daarna ook lekker wat anders doen zonder dat je het voor je uit schuift. En dan hoef je er ook niet tegenaan te hikken.

En ik weer niet of je werkt want ik ben momenteel veel thuis dus verdeel ik het in kleine stukjes. Ene dag de badkamer andere dag de
keuken.

Ik schrijf het er wel makkelijk neer maar ik moet wel eerlijk zijn en zeggen dat ik het het liefst zo. Maar ook vaak genoeg nog voor me uitschuif. Weet wel dat ik er een beter gevoel van krijg om pas te gaaan zitten als het klaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien helpt het als je bedenkt dat je dan gelijk een body-workout aan het doen bent: Bukken, rekken, strekken enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een lijstje wat er allemaal moet gedaan worden, en doe elke dag iets.
Doe het meteen s'morgens, dan ben je er vanaf en kan je heerlijk achter de pc.
Zorg er daarna voor dat je meteen de boel opruimt als je iets vuil maakt, dan komt het niet meer zo op een hoop.