Waarschijnlijk afwasmachine want daar zijn ze voor gemaakt. Afwasmachines verwarmen trouwens hun eigen water wat het ook iets goedkoper maakt aan de ene kant.

Toegevoegd na 38 seconden:
Afwasmachines zijn zo gemaakt dat ze zo weinig mogelijk water gebruiken om de was/vaat schoon te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vaatwasmachine zal meer water gebruiken dan wanneer je een teiltje met warm water gebruikt, en je bent misschien nog vlugger klaar dan met een vaatwasser.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beetje afhankelijk van hoe je met de hand afwast en vooral, hoe vaak. Was je 3 maal daags af, dan ben je met de handafwas meer water kwijt, tenzij je je afwas helemaal gaat afspoelen voordat je het in de afwasmachine zet.

Het is dus lood om oud ijzer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je meerdere keren het water ververst tijdens het afwassen, gebruik je meer water.
tel ook mee dat de vaatwasser heter water gebruikt en je vaat dus schoner wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
schoon is schoon, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zichtbaar schoon, of bacterievrij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor bacterie vrij zal je moeten steriliseren.
Er zijn grofweg 3 manieren van schoonmaken
-Huishoudelijk schoonmaken, wat de naam al zegt dit is voor in huis voldoende
-Desinfecteren, hierbij dood je een groot deel van de bacterien
-Steriliseren hierbij dood je (bijna) alle bacterien.
Het is onderzocht. Een vaatwasser verbruikt gemiddeld zo'n 4000 liter per jaar, met de hand afwassen kost 3000 liter per jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt ervan af hoe vuil de afwas is en of je een kopje eerst onder de kraan houdt voor het ergste vuil,
vervolgens schoon maakt in een afwasbak en dan onder de kraan naspoelt. Zo moet het eigenlijk. Dan zal de
vaatwasser het vermoedelijk winnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor een dagelijkse afwas van een gezin met 2 schoolgaande kinderen ,zul je in je teiltje ongeveer 9 liter water gebruiken ,per dag ,als je voor die afwas de vaatwasser aanzet op een spaarprogramma verbruik je minimaal 15 liter water. meer dus ,als je de afwas dan ook nog voor de vaatwasser afspoelt ,(ongelofelijk hoeveel huisvrouwen dat nog doen )komen daar nog minimaal 15 liter bij. een verbruik van 3 keer de hoeveelheid met de hand ,echter als je de vaatwasser vol laat worden niet afspoelt gebruikt hij nog steeds 15 liter ,terwijl je dan al 3 keer met de hand afgewassen zou hebben en dan is de vaatwasser weer veel zuiniger met het water .