Mijn was machine doet ruim 2uur over een wascyclus witte was en bij bont 1uur 40. Is dit niet lang ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (8)

als je de witte was op 95 graden doet niet. En 1.40 doet de mijne ook ongeveer voor een bonte. Heb je geen eco knopje?
of mss dat je wasmachine standaard extra spoelt en dat je dat uit kunt zetten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, dit is absoluut niet lang.
Die van mij doet er vaak 2,5 uur over.
Vandaar dat ik hem altijd op het snel programma zet.
De was word net zo schoon, en verbruikt dan minder stroom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een normale zaak daar sommige merken pauzeren in de programma's om het wasgoed te laten inweken.En een machine moet voor een witte was meer opwarmen dan voor een bonte,dus dat kost meer tijd.Tevens kan je meestal het voorwasprogramma weglaten en meteen met de hoofdwas beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, het voorwasprogramma weglaten, dat doe ik ook. Dat is enkel nodig bij heel vuil wasgoed.
+1
Op mijn wasmachine, merk AEG, staat een knop 'kort'. Die gebruik ik altijd. De was is vlugger gedaan, kost minder energie én is even schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal met je eens,daar beddengoed geen uren hoeft te draaien.+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Arie :)
Hoe moderner je machine, hoe langer hij waarschijnlijk over het programma doet. Dan werkt hij efficienter en met minder stroomgebruik. Mijn vorige machine deed ook bijna twee uur over een normaal programma, en nu heb ik een nieuwe en die heeft zelfs nog wat meer tijd nodig. Voor mij geen probleem, omdat ik meestal 's nachts was.
Ik vind wel dat er een groot verschil zit tussen beide programma's op jouw machine, dat scheelt toch zo'n 25 minuten. Dat herken ik niet. Maar als de was schoon wordt, who cares?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is heel normaal. Maar bijna elke machins heeft tegenwoordig een snelwasprogramma en dat werkt voor de meeste was ook heel. Bovendien doe ik tegenwoordig vaak bont en wit bij elkaar en doe er dan een colour catcher doekje bij. Dat werkt heel goed. Met die grote wastrommels van nu is dat heel handig voor mensen met een 1 of 2 persoonshuishouden

Toegevoegd na 39 seconden:
ik ben het woordje goed vergeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat lang zeg. die van mij 1 uur en 13 minuten ongeveer ( 60 graden witte was ) en stralend schoon. Bonte weet ik niet ik doe gekleurde kleding altijd op mix en dan extra antikreuk instellen. Scheelt een boel tijd met strijken. Weet niet of dit met alle wasmachines kan. Hebben wel een ietwat duurdere machine .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn Miele maakt geen onderscheid tussen wit of bont. Twee uur voor een witte was is aardig lang, maar belangrijker lijkt me het energiegebruik en wasresultaat na afloop.

De timer van mijn wasmachine geeft de volgende tijden aan:

Witte was/Bonte was met 1200 toeren centrifuge:
95 graden: 1.42 min.
75 graden: 1.42 min.
60 graden: 1.26 min.
40 graden: 1.26 min.
30 graden; 1.26 min.

Kreukherstellend met 900 toeren centrifuge:
60 graden: 1.07 min.
50 graden: 1.07 min.
40 graden: 1.01 min.
30 graden: 1.01 min.