Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg je een vastgegroeid latex handschoentje van een wasbak?

Oke, het is een hele rare vraag...

Een vriend van me heeft een wasbak in zijn garage, een stenen die wij ook in de badkamer hebben. Hij heeft daar ooit eens latexhandshoenen ingegooid kennelijk en daarbovenop een hoop zooi. een jaar of 2 ongebruikt gestaan zo. Nu is hij de garage aan het opruimen maar zit er dus een halfvergaan latex handschoentje compleet vastgegroeis aan de wasbak. Met zeep krijgt hij het niet los, met krabben (plamuurmes, vork) ook niet. Dus toen belde hij mij voor een tip maar ik heb dus ook geen flauw idee. Heb dit niet dagelijks bij de hand =))

Weet iemand misschien iets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
567
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind het wel grappig.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Groene zeep ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een stop erin ...heet water met soda...nachtje laten weken en morgen drijft t
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij wijze van experiment zou ik er flink wat olie overheen gooien en eens kijken of het dan wel weg te krabben is na een tijdje inwerken.
succes!
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dacht ook gelijk aan olie. +
latex kan slecht tegen bezine en aceton. Wellicht dat je het daar mee er vanaf krijgt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een zuur..zwavelzuur,wel slecht voor t milieu maar dat werkt wel denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 'n stomp stevig houten voorwerp kan je't misschien los stoten en verwijderen ..
Zoniet beetje verfafbijt erop en weg is't binnen paar minuutjes los !
Wel altijd voorzichtig zijn met openen van potjes afbijt wil je t bewaren geen gaatje prikken zoals voorgeschreven word op't etiket maar voorzichtig tijdens deksel losmaken deze tegenhouden tot je weet dat evt.opgebouwde druk ontsnapt is !
Niet in gesloten pot op'n warme plek in de zon zetten !

Succes !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding