Hoe maak je een houten kwastje schoon? Zo een die je gebruikt in de keuken om bijvoorbeeld een taart met rauw ei te besmeren!

Kunnen ze eigenlijk in de vaatwasser?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die van de xenox inderdaad!

Het beste antwoord

ik spoel het altijd uit onder de warme kraan, net zo lang tot hij schoon is. In de vaatwasser lijkt me niet goed, hout hoort niet zo lang in het water te liggen/contact te hebben met water
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo doe ik het nu ook, maar denk dat ik toch maar voor een plastic kwastje ga kijken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bevalt het kwastje je dan niet? ik heb veel plezier van m'n houten kwastje en het komt echt goed schoon hoor :-)
desnoods even door een afwassopje als je twijfelt, maar dan wel héél goed weer uitspoelen!

Andere antwoorden (5)

Je kunt dit schoonmaken met een sopje van afwasmiddel, in de vaatwasser wordt het hout van het kwastje er niet mooier op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe het kwastje wel altijd in de vaatwasser maar ik moet wel zeggen dat het hout lichter word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad: gewoon in een sopje of onder de kraan.
Echter: als je er rauw ei mee heb gesmeerd, gebruik dan geen heet water, want dan stolt het ei en plakt aan de haren van het kwastje. dan krijg je het nooit meer goed schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O ja! Nooit aan gedacht. Bedankt!
corzijlstra
12 jaar geleden
Hoe kan ei stollen als het heet wordt? Ik dacht dat iets stolt als dat kouder wordt.
Probeer eens een pannetje met water. en leg m daar in ,gas aan zetten en kook m uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaag nog gedaan: uitspoelen onder de warme kraan en dan in het bestekkorfje zetten in de vaatwasser. Ik doe dit altijd. Nooit problemen mee gehad.
Ik heb altijd houten kwastjes van de Hema. Gaat prima!