Hoe kan je zelf wasverzachter maken?

Ik zou graag willen weten hoe ik goedkoop en simpel zelf wasverzachter kan maken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoeld dus een echt "recept".

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Het minst dat we van onze wasverzachter verwachten is dat hij onze was zacht maakt en hij deze ook doet goed ruiken, maar terwijl is hij niet goed voor onze planeet
Het is zeer gemakkelijk dit te voorkomen door hem zelf te maken met AZIJN.
Ik zie jullie al opkijken en zeggen dat stinkt. Absoluut niet ik heb het getest en dat gaat uitstekend
Hoe te werk gaan.
In onze azijn plaatsen we 20 druppels per liter essentiële oliën zoals lavendel, vanille, enz en klaar is kees.
Als je bloemen in de tuin hebt kun je die er ook in plaatsen, maar dan moet je de azijn een 14 tal dagen laten staan en dan filteren.
Bij elke wasbeurt een half glas gieten in het bakje van de verzachter.
Terwijl ontkalkt hij de machine ook, verfrist hij de kleuren op en maakt hij onze was statisch vrij.
Ik heb het geprobeerd met vanille en het lukt, de was ruikte lekker en niet naar azijn zoals men zou denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

scheutje azijn in het bakje van de wasverzachter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gebruikt toch geen wasverzachter vanwege dat - vaak zo nare synthetische luchtje?
Goeie tip: +
Hier zijn de ingredienten:

* kationogene oppervlakte-actieve stoffen zijn quaternaire ammoniumverbindingen met lange koolwaterstofketens; bijvoorbeeld vetzuur-esters van triethanolammonium methylsulfaat.

* Parfum
* Kleurstoffen
* conserveermiddelen (bijvoorbeeld methylisothiazolinon of benzisothiazolinon),
* stoffen die de viscositeit beïnvloeden,
* stoffen die de pH regelen (zuren of basen), * antischuimmiddelen (bijvoorbeeld polydimethylsiloxaan),

enz.

Door een scheut azijn bij het laatste spoelwater te voegen wordt de was soepeler en is bovendien minder slecht voor het milieu. Azijn verwijdert eventueel achtergebleven kalkdeeltjes.

Ontvangen van "http://nl.wikipedia.org/wiki/Wasverzachter"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm zo handig met al die wetenschappelijke taal ben ik niet... heb dus ook geen flauw idee waar dit over gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedkoop en simpel...dit is meer fabriekstaal...